CEO-ul Nike dă vina pe munca la distanță pentru încetinirea inovației și spune că este greu să construiești produse “disruptive” pe Zoom

Nike

Directorul general al Nike, John Donahoe, a dat vina pe munca la distanță pentru faptul că firma a rămas în urmă în materie de inovație, spunând că este greu să fii disruptiv atunci când oamenii lucrează de acasă, transmite CNBC.

Într-un interviu acordat de la Paris pentru Sara Eisen de la CNBC, Donahoe a fost întrebat despre lipsa de produse noi și proaspete în sortimentul companiei, care a fost o preocupare a investitorilor.

“Ceea ce a lipsit este genul de inovație îndrăzneață și disruptivă pentru care Nike este cunoscută, iar când ne uităm în urmă, motivele sunt destul de simple”, a spus Donahoe.

El a subliniat că fabricile de încălțăminte din Vietnam au fost nevoite să închidă în timpul pandemiei Covid-19, dar a spus că “și mai important”, angajații Nike au lucrat de acasă timp de 2,5 ani.

“În retrospectivă, se pare că este foarte greu să faci inovații îndrăznețe, disruptive, să dezvolți un pantof îndrăzneț și disruptiv pe Zoom”, a spus Donahoe. “Echipele noastre s-au reunit din nou în urmă cu 18 luni, în persoană, și recunoaștem acest lucru. Așa că ne-am realiniat compania și, în ultimul an, ne-am concentrat fără milă pe reconstruirea canalului nostru de inovare disruptivă, împreună cu canalul nostru de inovare iterativă.”

Donahoe a declarat că linia de inovație a Nike “este mai puternică ca niciodată”, iar consumatorii se pot aștepta să înceapă să vadă produse noi în fiecare sezon, precum și povești noi pentru care brandul este cunoscut de mult timp.

Comentariile directorului executiv vin într-un moment dificil pentru companie. Unii analiști și investitori au criticat gigantul adidașilor pentru că a rămas în urmă în materie de inovație și a pierdut cotă de piață în fața unor nou-veniți precum On Running și Hoka, care au cucerit o nouă generație de alergători și au crescut rapid în ultimii ani.

În decembrie, Nike a anunțat un amplu plan de restructurare pentru a reduce costurile cu aproximativ 2 miliarde de dolari în următorii trei ani. De asemenea, și-a redus previziunile privind vânzările, deoarece a avertizat asupra unei cereri mai slabe în trimestrele următoare.

Două luni mai târziu, a anunțat că renunță la 2% din forța sa de muncă, adică la peste 1.500 de locuri de muncă, pentru a putea investi în domeniile sale de creștere, cum ar fi alergarea, categoria femei și marca Jordan.

Donahoe a insistat vineri că Nike continuă să “câștige cotă de piață” și rămâne o forță dominantă în domeniul alergării și în tot ceea ce înseamnă sport.

“Am făcut mai mult pentru a avansa alergarea decât orice alt brand din lume în ultimii 50 de ani și continuăm să fim lideri cu alergătorii de elită”, a spus Donahoe când a fost întrebat despre On Running și Hoka. “Inovația a fost întotdeauna ceea ce a marcat Nike în domeniul alergării, ca și în alte categorii și, prin urmare, nu ne vom limita la a copia ceea ce fac alții, ci vom aduce inovație.”

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *