CFR Infrastructură : pe linia București-Craiova unde se fac reparații cu bani din PNRR trenurile vor circula din nou cu viteza 120 km/h, ca în anii ”70-80. Durata călătoriei scade cu o oră, de la 3 ore și jumătate la 2 ore și 19 minute

CFR SA modernizare CF Sursa CFR Infrastructură

Trenurile InterRegio vor reveni la viteza de 120 km./h (viteza proiectată a liniei) și la o durată de călătorie de până la două ore și jumătate din anii 70- 80 pe magistrala M 100 București-Craiova după finalizarea reparațiilor rapide (quick wins) și reînnoire cu bani din PNRR, anunță CFR Infrastructură. Pe secțiunea București-Videle-Craiova (209 km.) respectiv București-Pitești-Craiova se fac reparații pe care constructorii trebuie să le termine cel mai târziu în februarie 2025 (quick wins pe M 100) respectiv reînnoire pe București-Pitești cu termen 2026

,,Contractele, semnate de Sucursalele Regionale CF București și Craiova în perioada decembrie 2022 – decembrie 2023, au o valoare totală de 1,2 MILIARDE lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri nerambursabile PNRR. Durata de implementare a contractelor pentru lucrările de tip QUICK WINS este de 24 de luni, iar pentru lucrările de REÎNNOIRE este de 18 luni (1 lot), respectiv de 36 de luni (2 loturi), de la emiterea ordinului de începere. Astfel, începând cu luna decembrie 2024 și până în februarie 2025, constructorii trebuie să finalizeze toate lucrările de tip QUICK WINS pentru ridicarea restricțiilor pe o lungime totală de 130,605 km de cale ferată și lucrările de REÎNNOIRE pe primii 21,02 de km, iar în decembrie 2026 să finalizeze cele 2 contracte de REÎNNOIRE a căii ferate pentru viteza maximă de 120 km/h, pe o lungime totală de 196,7 km CF. Lucrările de tip QUICK WINS (41 de contracte) se execută pe o lungime de 130,605 km CF între BUCUREȘTI – Videle – CRAIOVA și Pielești – PITEȘTI, iar lucrările de REÎNNOIRE (3 contracte) vizează 217,72 de km CF de pe tronsonul CHITILA – Golești – PITEȘTI.

 Viteza maximă de circulație pe cele două secțiunii de cale ferată va crește la 120 km/h, iar durata călătoriei, după finalizarea lucrărilor, va fi de 2 h și 19 min, de la 3h și 31 minute (IR 78/IR 72), pentru un tren de rang direct, pe varianta București – VIDELE – Craiova, iar pe ruta București – PITEȘTI – Craiova durata călătoriei se va reduce la 3 ore și 03 minute, de la 4h și 56 minute pentru un tren R-E direct (R-E 9257).” – a transmis miercuri, 6 martie 2024 CFR Infrastructură. 

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, la ora actuală, pe rețeaua feroviară care tranzitează județele Ilfov, Dâmbovița, Argeș, Olt și Dolj sunt în derulare 44 de contracte de lucrări de reparații de tip QUICK WINS și de REÎNNOIRE a suprastructurii feroviare, pe o lungime totală de 348,32 km de cale ferată, pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h, pe cele două tronsoane care asigură legătura între BUCUREȘTI și CRAIOVA, prin VIDELE, respectiv PITEȘTI.

Economedia a anunțat, marți 5 martie că, CFR Infrastructură a aprobat o prelungire cu 5 luni, până în iunie 2024 a contractelor cu proiectantul Baicons pentru studiul de fezabilitate și proiect tehnic necesare modernizării secțiunilor dintre București, Roșiorii de Vede și Craiova pe Magistrala 100 București-Craiova-Timișoara. Contractele au fost semnate în decembrie 2021 cu Baicons pentru 74 milioane lei și aveau termen inițial de finalizare 23 de luni. De la București (Gara de Nord) la Craiova cele mai rapide trenuri parcurg distanța de 209 km. în 3 32 minute (IR 72) iar cele Regio Expres sau Regio între 4 și 5 ore.

După mai multe acte adiționale care includ și introducerea subcontractanților, CFR Infrastructură a prelungit durata contractelor pentru studiile de fezabilitate și proiectare până în iunie 2024, procentul de realizare pentru documentațiile tehnice fiind de 67 %. Proiectele vizează creșterea vitezei de circulație la 160 km/h. pentru trenurile de călători respectiv 120 km/h. pentru garniturile de marfă.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.