CFR modernizează gările din Beclean și Dej. Contractele de 78 de milioane lei au fost lansate în licitație

CFR Gara Beclean

CFR Infrastructură a lansat în licitație două contracte de 78 milioane lei pentru modernizarea gărilor din Beclean și Dej, parte a proiectului pentru modernizarea a 47 de stații din toată țara. Pentru stația Beclean pe Someș va fi construită o nouă clădire pentru călători, iar pentru Dej Călători se va moderniza actuala clădire, a anunțat miercuri, Compania CFR Infrastructură. Bugetul total pentru modernizarea principalelor stații din România este de peste 600 de milioane lei (finanțare europeană), iar printre gările cu licitații lansate sunt Gara de Nord din București, Ploiești Vest, Sinaia, Bușteni și Pașcani.

,,Licitația publică lansată acum de Sucursala Regională CF Cluj (SRCF Cluj) vizează elaborarea proiectelor tehnice și execuția lucrărilor de modernizare a clădirilor de călători din 2 stații de cale ferată, BECLEAN PE SOMEȘ și DEJ CĂLĂTORI, valorile financiare estimate pentru fiecare stație CF fiind următoarele:

 Stația BECLEAN PE SOMEȘ

Valoare estimată: 39.756.519,50 – 43.047.387,00 lei, fără TVA

Stația DEJ CĂLĂTORI

Valoare estimată: 32.242.505,70 – 34.988.456,20 lei, fără TVA. Sursa de finanțare pentru modernizarea clădirilor de călători din cele 2 stații de cale ferată va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile din PROGRAMUL TRANSPORTURI și de la BUGETUL DE STAT, durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor este de 29 de luni.” a transmis Compania CFR Infrastructură. Pe lângă lucrările pentru o clădire nouă la Beclean și modernizarea clădirii de la Dej, CFR va moderniza și unele dintre peroane, va asigura marcaje colorate și tactile pentru persoane cu deficiențe, iar în stații vor fi montate sisteme electronice pentru informarea călătorilor.

 

 

Comentarii

  1. Foarte bine că gara Beclean pe Someș- un important nod feroviar, a fost inclusă pe lista celor care urmeaza a fi modernizate prin fonduri externe nerambursabile din PROGRAMUL TRANSPORTURI și de la BUGETUL DE STAT. Numai că o modernizare ar merita si gara Sărătel, un nod feroviar la fel de important care se afla pe magistrala de căi ferate Bucuresti-Baia Mare, dar si in apropierea nodului rutier dintre DN17 si DN15A. De aceea, modernizarea gării Sărătel ar putea să includă si amenajarea unui centru intermodal de transport extins pentru transportul de călători si de mărfuri. Acest centru intermodal de transport de la Sărătel ar putea constitui un stimulent si pentru dezvoltarea altor activitati economice in zonă, la fel cum este deja platforma companiei TeraPlast. Si nu in ultimul rand, printr-o asemenea modernizare, gara din Sărătel ar putea deveni pentru Bistrita, ceea ce este aeroportul Otopeni pentru Bucuresti.

  2. 43.000.000 lei pentru gara unui sãtuc cu 2-3 trenuri maxim pe zi? Excelentã afacere! Renovarea / Construirea unui spital s-ar încadra la 43.000.000.000!? Sau mai bag trei zerouri???

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *