Mihai Teodorescu a devenit, vineri, directorul general al Portului Constanța, după ce Florin Vizan și-a dat demisia intempestiv în ședința Consiliului de Administrație. Teodorescu are 38 de ani și în momentul preluării conducerii Portului era directorul executiv al instituției.
Soția lui Mihai Teodorescu este cadru militar la UM0472 București, care aparține de SRI, conform declarației de avere din 2023, iar Teodorescu a deținut mai multe funcții în instituții publice: director executiv în Primăria București, în Consiliul de Administrație Metrorex, președintele Consiliului de Administrație al Companiei Municipale Eco Igienizare București, șef birou controlori la RATB și a deținut mai multe funcții de management în mediul privat.
Este licențiat în Management, Inginerie Economică în Agricultură și Dezvoltare Rurală, la Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară. A absolvit masterul de management agroturistic și alimentație publică la aceeași universitate. A făcut o ”inițiere în activitate consulară la centrul de instruire al MAE” și e absolvent în administrația europeană, specializarea Diplomație în administrația publică la Institutul Național de Administrație.
Are o diplomă de formator de la Corpul Experților în Accesarea Fondurilor Structurale și de Coeziune Europene și mai are o diplomă de management în Transportul Public de la INSTRA, în managementul negocierii, de la Agenția Națională a Funcționarilor Publice, de auditor intern în sectorul public, master în management financiar bancar și master în drept intern și internațional în afaceri.
Conform declarației de avere din 2023, Teodorescu are un teren de 1000 de mp în Ilfov, un apartament de 47 mp în București și o casă de locuit în Ilfov de 150 mp, toate moștenite. De asemenea, în garaj are un Audi din 2018 și un Hyundai din 2019 primit moștenire.
A mai moștenit bunuri în valoare de 27.000 de euro. În conturi are aproximativ 157.000 de lei și 5000 de euro și a acordat un împrumut de 15.500 de euro. Are un credit scadent în 2025, de 68.000 lei. A trecut în declarația de avere venituri de 87.608 lei de la Primăria București, 77.791 lei de la Portul Constanța (CN APMC) și 36.300 de la Metrorex.
Soția sa a câștigat de la SRI 64.323 lei. Declarația de avere integrală, aici.
Context
Directorul Portului Constanța, Florin Vizan, a demisionat vineri din funcție, și a declarat pentru G4Media că motivele sale au fost de ordin personal, dar că va rămâne în companie. Demisia a avut loc în ziua în care premierul Marcel Ciolacu a venit în Constanța și a vizitat Șantierul Naval Constanța. Florin Vizan era considerat un apropiat al familiei Laura Vicol – Vladimir Ciorbă.
Ministerul Transporturilor a transmis că a luat act:
- ”Directorul General al Portului Constanța, Florin Vizan, și-a prezentat astăzi demisia din funcție. Consiliul de Administrație a luat act de această demisie și a mai decis înlocuirea sa cu Mihai Teodorescu, Director Executiv al APM Constanța. În cadrul ședinței de astăzi Consiliul de Administrație a mai luat decizia revocării din funcție a Directorului Financiar, Șerban Daniela și înlocuirea cu Maria Mergiu, care ocupa funcția de Șef al Departament Financiar Contabil”.
De profesie economist și licențiat în Drept, directorul general al Portului Constanța, Florin Vizan, a fost numit în funcție de Consiliul de Administrație al Portului în august 2022, susținut de PSD, și nici el nu are experiență în domeniul maritim.
Consiliul de Administrație organizează concursul pentru selectarea directorului general, cu un mandat de 4 ani. De jure, CA este cel care stabilește cine câștigă concursul, dar de facto directorul portului nu este numit fără acordul și susținerea ministrului Transporturilor, au explicat surse care cunosc procedurile pentru G4Media.
Vizan ajuns la conducerea Portului Constanța din funcția de șef la regia de Drumuri și Poduri Constanța și, de-a lungul timpului, a făcut parte din consiliile de administrație ale Petromin și Oil Terminal. Și-a început cariera de contabil la Uniunea Județeană a Cooperativelor de Consum, al cărei director comercial a ajuns ulterior. A fost director în mai multe societăți, fără legătură cu domeniul maritim.