CNAIR a semnat contractul pentru Centura Buftea / Constructorul austriac PORR are 34 de luni pentru proiectare și execuție

Buftea DN 1 A

Șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, anunță că a semnat contractul pentru construcția centurii localității ilfovene Buftea.

„Am semnat astăzi, în prezența Președintelui Consilului Județean Ilfov, Hubert Thuma și a primarului orașului Buftea, Gheorghe Pistol, contractul pentru construcția Variantei Ocolitoare Buftea! PORR CONSTRUCT SRL are la dispoziție 281,17 milioane lei (fără TVA) și 34 de luni (10 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru finalizarea contractului. Construcția acestei noi Variante de Ocolire (5,77 km) este finanțată prin Programul Transport și va asigura conexiunea cu DN1A”, a scris pe pagina sa de Facebook Cristian Pistol.

Guvernul a aprobat, din nou, în ședința de acum două săptămâni, indicatorii tehnico-economici pentru Centura Buftea, pentru a putea semna contractul cu constructorul PORR (Austria), la aproape un an de la desemnare.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

PORR fusese desemnat câștigător încă din 8 decembrie 2023, dar nu putea începe lucrările pentru că Ministerul Transporturilor încă nu actualizase indicatorii proiectului.

„Traseul în plan: se menține, având o lungime măsurată de 5,774 km.

Profil transversal

Lățimea platformei drumului în proiectul din 2010, era de 18,60 m. În conformitate cu auditului de siguranța circulației nr. 92/9458/08.02.2022 –C.N.A.I.R. – S.A., respectiv Recomandarea B.4 și conform Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 1296 /2017, platforma drumului trebuie să fie de 21,00 m. Această actualizare a platformei de la 18,6 m la 21,00 m modifică astfel implicit zona mediană de la 1,6 m la 2,0 m, cu păstrarea separatorului de sensuri, conform Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 1296 /2017. Astfel este necesară lărgirea platformei cu 2,4 m, ce implică execuția de sistem rutier nou pe o nouă lățime a variantei de ocolire. Podețele aferente variantei de ocolire se măresc la noua dimensiune a platformei și se dimensionează conform Eurocod”, arată indicatorii actualizați.

În august, CNAIR a transmis, la solicitarea Economedia, că a actualizat indicatorii tehnico-economici pentru Centura Buftea și lucrează în acest moment la reactualizarea avizelor Studiului de Fezabilitate, pentru a putea semna contractul cu PORR.

PORR, unul dintre cei mai buni constructori care lucrează în România, nu putea începe lucrările pe Centura Buftea pentru că Ministerul Transporturilor încă nu a actualizat indicatorii proiectului. La opt luni de la desemnare (a avut și singura ofertă depusă) contractul încă nu a fost semnat, valoarea ofertei, de 281 milioane lei fiind mult peste cea aprobată în 2010, de 183 milioane lei (Economedia a explicat aici). PORR este un constructor puternic din Austria care a finalizat înainte de termen primul lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești și lucrează conform graficului pe lotul 4 cu tunelul Curtea de Argeș.

Centura orașului Buftea din județul Ilfov va avea o lungime de 6 kilometri, iar durata de realizare este de 34 de luni, primele 10 pentru proiectare și 24 pentru execuție. Noul contract are o valoare cuprinsă între 330 și 390 de milioane lei. „VO Buftea, în lungime de 5,77 km, se desprinde din DN 1 A (km 17+ 100) cu orientarea nord, ocolind pe partea de est complexul Avicola Buftea (zona propusă spre construire de locuințe colective) și continuă, utilizând culoarul natural din lungul canalului situat la est de localitatea Buftea, aproximativ paralel cu DN 1A”. 

Potrivit caietului de sarcini, Varianta Buftea are profil de drum rapid: platforma drumului va avea o lățime de 18,6 metri din care 14 metri carosabil cu 4 benzi, bandă de încadrare 2X0,75 metri, zonă mediană de 1,6 metri cu separator median din beton New Jersey şi două parcări. Exproprierile se vor face pe 320 000 mp., 13 % fiind terenuri neagricole și 87 % terenuri agricole.

„Am desemnat astăzi (n.r 8 decembrie) constructorul Variantei de Ocolire Buftea, județul Ilfov ! PORR CONSTRUCT SRL, care a câștigat acest contract cu suma de 281,17 milioane de lei (fără TVA), are la dispoziție 34 de luni pentru finalizarea proiectării și a lucrărilor (10 luni perioada de proiectare și 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor). Contractul pentru construcția acestei variante ocolitoare, în lungime de 5,77 km, este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 (PT). Traseul acestui nou obiectiv de infrastructură rutieră va porni de la km 17+100 al DN 1 A, va ocoli pe partea de est complexul Avicola Buftea și va continua pe culoarul natural care mărginește canalul situat la est de localitatea Buftea, paralel cu DN1A. Traseul va traversa denivelat un drum colector, DJ 101, magistrala 300 a CFR și va face joncțiunea cu DN1A ( la km 21+700) prin strada Metalurgiei”, afirma Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, în decembrie 2023.

Traseu Centura Buftea:

Pe 12 decembrie 2023, CNAIR a semnat cu constructorul român Maristar contractul pentru modernizarea DN A între Pasajul Mogoșoaia (Centura București) și localitatea Mogoșoaia (detalii aici).

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.