Compania de Drumuri a semnat cu UMB contractul pentru proiectarea și execuția unui nou pod peste Siret la Cosmești, pe DN 24 Tișița -Tecuci, ruta principală spre vama Albița. UMB a depus singura ofertă la a doua licitație a CNAIR pentru podul peste Siret cu o lungime de 486 de metri și un traseu nou care va funcționa ca o centură la Cosmești, în județul Galați. Contractul a fost semnat pentru 146 milioane de lei, 5 luni proiectare și 19 luni pentru execuție, potrivit unui comunicat de presă : ,,Marți, 19.04.2022, a avut loc la sediul CNAIR semnarea contractului având ca obiect: PROIECTARE ȘI EXECUȚIE ,,Podul nou de la Cosmești, peste Siret, pe DN 24 km 7+620 (inclusiv varianta de drum nou de cca. 5,6 km)”, între autoritatea contractantă și Asocierea S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (lider al asocierii) – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. Valoarea contractului este de 146.498.575,53 lei fără TVA. Durata de execuție este de 24 luni care include: 5 luni perioada de proiectare și 19 luni perioada de execuție lucrări, care începe sa curgă de la data obținerii autorizației de construire. Durata perioadei de garanție: 120 luni, conform ofertei Antreprenorului. Contractul este finanțat din Fonduri Externe Nerambursabile. Achizitia are ca scop realizarea unui pod rutier nou peste râul Siret și a unui pasaj peste calea ferată, pe un traseu diferit decât cel actual. Obiectivul general al proiectului este realizarea unui sector de drum care să asigure circulația rutieră în condiții de siguranță și confort, la exigenţele actuale ale unui drum naţional european.”
La prima licitație, firma din Italia a renunțat la acest contract după ce prețurile la oțel au crescut cu 70 – 80% și chiar peste 100% în Italia, după cum Economedia a arătat aici. CNAIR a sancționat asocierea Operes – Cosedil cu certificat negativ, adică interzicerea participării la licitații pentru o perioadă de trei ani, dar situația se „tranșează” în instanță.
– pe tablierele metalice există suprafeţe cu început de oxidare, protecţia anticorozivă prezintă un început de degradare
– platelajul din beton armat şi echipamentele de pe zona destinată circulaţiei rutiere prezintă degradări structurale grave care pun în pericol siguranţa circulaţiei şi integritatea elementelor structurale principale ale podului;
– podul existent va fi utilizat în continuare ca pod de cale ferată, iar reabilitarea elementelor structurale degradate (platelaj de la partea inferioară a structurii) este obligatorie pentru asigurarea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei rutiere pe podul existent până la darea în folosinţă a noului pod rutier”.
Pentru noul pod peste Siret, schema statică a tablierului este grindă continuă din beton armat precomprimat, având deschiderile teoretice 95,00 m + 147,00 m + 147,00 m + 95,00 m = 484,00 m. Lungimea tablierului este 486 m. Lungimea podului este 501,20 m. Pasajul peste calea ferată are trei deschideri: Varianta de pasaj CF nou studiată este un pasaj mixt, grinzi simplu rezemate din beton precomprimat şi arc metalic, pe 3 deschideri, având următoarele lungimi de calcul pentru fiecare deschidere: 23,25 m – 79,00 m – 23,25 m.