CNAIR a semnat cu UMB contractul pentru un nou pod peste Siret la Cosmești/Podul de pe DN 24 spre vama Albița a fost ridicat acum 100 de ani

Pod Siret Sursa foto: CNAIR

Compania de Drumuri a semnat cu UMB contractul pentru proiectarea și execuția unui nou pod peste Siret la Cosmești, pe DN 24 Tișița -Tecuci, ruta principală spre vama Albița. UMB a depus singura ofertă la a doua licitație a CNAIR pentru podul peste Siret cu o lungime de 486 de metri și un traseu nou care va funcționa ca o centură la Cosmești, în județul Galați. Contractul a fost semnat pentru 146 milioane de lei, 5 luni proiectare și 19 luni pentru execuție, potrivit unui comunicat de presă : ,,Marți, 19.04.2022a avut loc la sediul CNAIR semnarea contractului având ca obiect: PROIECTARE ȘI EXECUȚIE ,,Podul nou de la Cosmești, peste Siret, pe DN 24 km 7+620 (inclusiv varianta de drum nou de cca. 5,6 km)”, între autoritatea contractantă și Asocierea S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. (lider al asocierii) – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. Valoarea contractului este de 146.498.575,53 lei fără TVA. Durata de execuție este de 24 luni care include: 5 luni perioada de proiectare și 19 luni perioada de execuție lucrări, care începe sa curgă de la data obținerii autorizației de construire. Durata perioadei de garanție: 120 luni, conform ofertei Antreprenorului. Contractul este finanțat din Fonduri Externe Nerambursabile. Achizitia are ca scop realizarea unui pod rutier nou peste râul Siret și a unui pasaj peste calea ferată, pe un traseu diferit decât cel actual. Obiectivul general al proiectului este realizarea unui sector de drum care să asigure circulația rutieră în condiții de siguranță și confort, la exigenţele actuale ale unui drum naţional european.” 

La prima licitație, firma din Italia a renunțat la acest contract după ce prețurile la oțel au crescut cu 70 – 80% și chiar peste 100% în Italia, după cum Economedia a arătat aici. CNAIR a sancționat asocierea Operes – Cosedil cu certificat negativ, adică interzicerea participării la licitații pentru o perioadă de trei ani, dar situația se „tranșează” în instanță.

Proiectul, finanţat din fonduri europene este foarte important pentru Moldova, acest Drum European ducând spre Iaşi şi Vama Albiţa. Podul rutier şi feroviar peste Siret cu o lungime de 512 metri este foarte vechi, fiind construit acum un secol şi refăcut în 1986. Expertiza tehnică realizată în 2012 arată starea de degradare avansată a podului de peste Siret, care pune în pericol siguranţa circulaţiei: „Drumul National DN 24, Tişiţa – Tecuci – Bârlad – Vaslui – Crasna – Iaşi, traversează râul Siret pe un pod mixt de şosea şi cale ferată cu lungimea totală de 541,06 m. În forma actuală, podul este dat în folosinţă din anul 1986. Podul este într-o stare de degradare avansată:

– pe tablierele metalice există suprafeţe cu început de oxidare, protecţia anticorozivă prezintă un început de degradare

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

– platelajul din beton armat şi echipamentele de pe zona destinată circulaţiei rutiere prezintă degradări structurale grave care pun în pericol siguranţa circulaţiei şi integritatea elementelor structurale principale ale podului;

– podul existent va fi utilizat în continuare ca pod de cale ferată, iar reabilitarea elementelor structurale degradate (platelaj de la partea inferioară a structurii) este obligatorie pentru asigurarea condiţiilor de siguranţă a circulaţiei rutiere pe podul existent până la darea în folosinţă a noului pod rutier”.

Pentru noul pod peste Siret, schema statică a tablierului este grindă continuă din beton armat precomprimat, având deschiderile teoretice 95,00 m + 147,00 m + 147,00 m + 95,00 m = 484,00 m. Lungimea tablierului este 486 m. Lungimea podului este 501,20 m. Pasajul peste calea ferată are trei deschideri: Varianta de pasaj CF nou studiată este un pasaj mixt, grinzi simplu rezemate din beton precomprimat şi arc metalic, pe 3 deschideri, având următoarele lungimi de calcul pentru fiecare deschidere: 23,25 m – 79,00 m – 23,25 m.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: