CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a scos la licitație un contract de 99 milioane lei, finanțare de la Buget pentru lucrări de modernizare și consolidare pe DN 7 A, sectorul din județul Vâlcea Vidra-Groapa Seacă (limita cu jud. Hunedoara). Este un tronson cu o lungime de 22 de kilometri pe DN 7 A, șoseaua care face legătura între DN 7 Valea Oltului (Brezoi)- Transalpina DN 67 C și DN 66 Defileul Jiului. La începutul lunii, CNAIR lansase în licitație și contractul pentru studiul de fezabilitate necesar modernizării sectorului Brezoi-Vidra de 62 km. după cum Economedia a scris aici. Astfel, pe întreaga lungime de 86 de kilometri dintre Brezoi (Vâlcea) și Groapa Seacă-Jieț (Hunedoara) sunt licitații lansate care vizează proiecte de reparații și protecție versanți. Tronsonul Groapa Seacă-Petroșani de 22 de kilometri din județul Hunedoara este în responsabilitatea DRDP Timișoara.
Proiectul cu o durată de 20 de luni prevede execuția a șapte noi poduri peste Lotru sau afluenți ai Lotrului. Studiul geotehnic a fost realizat în 2020 și prezintă starea de degradare a DN 7 A, inclusiv cu zone care nu au asfalt :
,,Drumul național DN7A, pe sectorul studiat, în lungime de 21,932 km (conform axa proiectata și măsurători topografice), este incadrat in clasa tehnica IV, iar din punct de vedere al categoriei de importanță este încadrat în clasa “C” importanță normala. Degradarile constatate pe toata lungimea sectorului de drum studiat sunt urmatoarele: faiantari cu un nivel ridicat de severitate; fisuri si crapaturi longitudinale; plombari si covoare extinse; fagase majoritatea peste 5,00 cm; valuriri; suprafata exudate; ciupituri; cedari de acostamente; santuri rigole colmatate; podete partial executate care nu prezinta degradari majore sau defecte care sa nu permita continuarea lucrarilor. Zidurile de sprijin degradate si cu inaltimi prea mici, cu materiale scurse peste coronament, fapt ce a condus si la colmatarea masiva a santurilor; barbacane nefunctionale; deplasari de tronsoane in zona rosturilor; cedari locale ca urmare a rasturnarii carcaselor si a rasturnarii; rupere de terasament etc. Podurile prezinta beton cu aspect friabil; defecte de suprafata ale fetei vazute; coroziunea armaturilor; pete de rugina; reducerea sectiunii elementului; infiltratii; segregari ale betonului; absenta casiurilor, scarilor si a santurilor pereate la piciorul taluzelor; albia in zona podurilor este neamenajata si cu depuneri de material. Podetele sunt in mare parte neterminate dar (partial executate) cu structura din elemente prefabricate pentru care nu s-au turnat timpanele monolite si aripile, nu s-au realizat camerele de cadere etc.”- documentație SEAP.
Componenta financiară reprezintă 73 % din punctajul total, iar ofertele pot fi depuse până pe 12 februarie 2024.