CNAIR vrea să modernizeze șoseaua dintre Brezoi și Petroșani, legătura între DN 7 Valea Oltului, Transalpina și DN 66 Defileul Jiului

DN 7 A

Compania de Drumuri vrea să modernizeze un tronson cu o lungime de 62 kilometri de pe DN 7 A Brezoi – Petroșani, șoseaua care face legătura între DN 7 Valea Oltului, DN 67 C – Transalpina și DN 66 Defileul Jiului. Pentru modernizarea sectorului cu o lungime de 62 de kilometri de la Brezoi (jud. Vâlcea) până la limita cu județul Hunedoara (Pasul Groapa Seacă), CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova, a scos la licitație un contract pentru realizarea studiului de fezabilitate. Contractul de 4,6 milioane lei are o durată de 120 de zile din care 60 de zile pentru studiul de fezabilitate și încă 60 de zile pentru certificatul de urbanism. Deși nu este o șosea intens circulată, modernizarea șoselei va asigura o variantă de ocolire mai bună în următorii 2-3 ani când pe DN 7 Căciulata – Câineni se vor face lucrări de asigurare a versanților cu semafoare și totodată se așteaptă deschiderea șantierelor pentru cei 68 de kilometri ai loturilor 2 și 3 pe A1 Sibiu – Pitești.

DN 7 A Brezoi – Petroșani are o lungime totală de 86 de kilometri, din care 62 km sunt în județul Vâlcea, respectiv 24 km în județul Hunedoara. Tronsonul cel mai circulat este Brezoi – Voineasa – Obârșia Lotului vara spre și dinspre Transalpina, iar pe timpul iernii pentru zona „Vidra – Domeniul Schiabil Transalpina”. Potrivit caietului de sarcini, DN 7 A este șosea de clasa tehnică IV, cu o singură bandă/sens, parte carosabilă 2X3,5 metri și o platformă totală a drumului de 8,5 metri. Lucrările se fac pe actualul amplasament, fără a fi nevoie de exproprieri.

„Prezenta achizitie consta in elaborarea Studiului de Fezabilitate si a documentatiilor pentru obtinerea certificatelor de urbanism si avize/acorduri mentionate in certificatele de urbanism pentru obiectivul “Modernizare DN 7A Brezoi – Petrosani km 0+000 – km 86+600 sector km 0+000 – 62+200” Documentatia tehnica ce va fi elaborata – Studiu de Fezabilitate, va fi in conformitate cu anexa nr.4 din HG 907/2016. Traseul drumului studiat, din punct de vedere juridic reprezinta domeniul public si traverseaza teritoriul administrativ al judetului Valcea.Realizarea lucrarilor contribuie la asigurarea nditiilor optime pentru desfasurarea traficului pe DN 7A km 0+000 – km 62+200, sectoarele de drum studiate. Executia lucrarilor de asigurarea a versantilor impotriva caderilor de pietre vor contribui la exploatarea infrastructurii rutiere nationale in conditii optime de rezistenta, stabilitate si siguranta a circulatiei”, se arată în documentația SEAP.

Studiul de fezabilitate va include și soluțiile tehnice pentru asigurarea versanților, pe DN 7A căderile de pietre de pe versant fiind frecvente și va prezenta CNAIR un proiect tehnic preliminar și estimări de cost pentru etapa de execuție a lucrărilor.

Contractul este lansat cu clauză suspensivă și fonduri de la Buget, deși Guvernul a interzis lansarea licitațiilor pentru studii de fezabilitate care nu au finanțare europeană. Ofertele pot fi depuse până pe 15 ianuarie 2024.

Ordonanța care interzice studiile cu bani de la buget. „Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. ART. I – (1) În anul 2023, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, ordonatorii de credite ai autorităților și instituțiilor publice astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, și la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, nu pot încheia angajamente legale pentru categoriile de cheltuieli prevăzute la următoarele articole de cheltuieli bugetare:
a) „Bunuri și servicii” pentru alineatele „Furnituri de birou” și ”Alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare”;
b) Reparații curente;
c) Bunuri de natura obiectelor de inventar;
d) Cărți, publicații și materiale documentare;
e) Consultanță și expertiză;
f) Pregătire profesională;
g) Studii și cercetări”.

Comentarii

    • Porțiunea din județul Hunedoara a fost începută în urmă cu ani de zile de Straco și apoi abandonată. Între timp Straco a dat faliment, iar de reluarea lucrărilor nu se mai aude nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *