CNAIR face o nouă încercare pentru construirea viaductului de la Perșani, pe DN 1 Brașov – Sibiu. De ce nu a fost rezolvată problema „punctului negru” pe dealurile de la Perșani

DN 1 Perșani

Compania de Drumuri va lansa o nouă licitație, a treia în ultimii 2 ani pentru lucrări ample de consolidare pe Dealul de la Perșani, pe DN 1 Brașov – Sibiu. Ultima licitație, lansată în februarie 2023, a fost anulată pentru că nu s-au depus oferte, potrivit informațiilor pe care le-a consultat Economedia în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

„Punctul negru” de la Perșani, o zonă cu alunecări de teren, viraje strânse și risc crescut de accidente este pe traseul DN 1 în județul Brașov, rută pe care se așteaptă valori mai ridicate de circulație în următorii 3-4 ani pe măsură ce s-ar deschide loturi din Autostrada Sibiu (Boița) – Făgăraș, unde toate cele patru loturi au oferte depuse și sunt în evaluare. De la Brașov la Făgăraș pe secțiunea de autostradă (50 km), CNAIR încă derulează cu Search contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiect Tehnic, termenul de predare fiind 2024.

La Perșani, CNAIR propune prin soluția tehnică un viaduct cu o lungime de 143 de metri, cu o durată de proiectare de 3 luni și 18 luni pentru execuție. Rămâne de văzut dacă la noua licitație CNAIR va crește valoarea contractului așa cum a mai procedat când nu a primit oferte.

„Sectorul de drum situat pe DN 1, între pozițiile km. 204+434 și km. 205+546 metri prezintă o zonă de alunecare activă de teren, având drept consecințe degradări ale terasamentului drumului și structurii rutiere. Segmentul de drum este alcătuit dintr-o succesiune de două curbe strânse, cu două benzi, plus bandă pentru vehicule lente. Terenul coboară accentuat de la km. 204 până la km. 205. În această zonă a traseului există un punct negru unde s-au înregistrat accidente cu morți și răniți”, arată documentația pe care a consultat-o Economedia.

Pentru înlăturarea punctului negru de pe traseu se vor retrasa cele două curbe cu raze de 28,5 metri. Noile curbe vor avea raze de 55 de metri și lungimi ale clotoidelor (curbă plană, a cărei curbură într-un punct este proporțională cu lungimea arcului cuprins între alt punct fix al curbei și cel considerat) de minimum 45 de metri. Cea mai dificilă lucrare va fi viaductul cu o lungime de 143 de metri, soluție tehnică propusă ca urmare a „împingerii mare a pământului în zona alunecării active”. Viabilitatea structurii va fi de cel puțin 100 de ani, potrivit caietului de sarcini.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *