CNAIR inaugurează pasajul de la Popești-Leordeni, cel mai mare sens giratoriu suspendat de pe Centura Capitalei. După accidentul de la Boița, s-au montat grilaje de protecție pentru pietoni

Pasaj Popești Leordeni

Compania de Drumuri inaugurează sâmbătă dimineață, la ora 10.00, Pasajul de la Popești-Leordeni (Olteniței), cel mai mare sens giratoriu de pe Centura Capitalei. Pasajul, cu forma unui inel alungit, s-a deschis cu aproximativ 10 luni întârziere față de termenul din contract și elimină blocajele de la intersecția Centurii cu DN 4 București – Oltenița. Contractul cu Itinera Spa s-a semnat în 2019, (inițial 170 milioane lei) iar lucrările au început în vara anului 2020 cu termen de finalizare august 2022. Proiectul include și lucrări de lărgire și modernizare a Centurii București și a DN 4 pe aproximativ 5 kilometri.

„Circulația se deschide astăzi pe Pasajul Oltenița (n.r. – Popești-Leordeni) începând cu ora 10.00! Legătura dintre București și Popești Leordeni nu va mai intersecta la nivel centura Capitalei, iar traseul va fi astfel mai sigur și mai confortabil pentru cei care tranzitează zona. Pasajul Oltenița este cel mai mare din seria de trei pasaje construite de CNAIR în sudul Capitalei și are o formă ovoidală spre deosebire de pasajele giratorii de la Domnești și Berceni (care au formă rotundă). Cu o lungime de 3,69 km acest pasaj, construit în zona localității Popești Leordeni, asigură de acum legături continue pe Centura de sud a Capitalei (între A2 și A1) dar și între șoseaua Olteniței (București) și DN 4 (județul Ilfov). Pasajul Oltenița este cel de al treilea obiectiv pe care l-am deschis până acum circulației care traversează Centura Capitalei, după pasajul Mogoșoaia deschis în septembrie 2021 și pasajul Pasajul Domnești în noiembrie 2022”, a transmis șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Pasajul are trotuar pentru pietoni separat cu glisieră de protecție și scări de urcare pentru pietonii care vor să folosească pasajul pentru a traversa pasajul și centura. De asemenea, CNAIR a pus grilaje speciale de protecție pentru a împiedica accidentele precum cel de la Boița când un pieton a căzut în gol 20 de metri sărind peste parapetele de protecție.

Totodată, Compania de Drumuri face planuri pentru modernizarea DN 4 în orașul ilfovean Popești-Leordeni, lărgirea la 4 benzi a tronsonului dintre ieșirea din București și Danubiana urmând să fie realizată printr-un parteneriat între CNAIR și primăria orașului ilfovean. Lucrările vor costa aprox. 100 de milioane de lei, iar finanțarea va fi asigurată fin fonduri europene.

▪︎ lărgirea la 2 benzi pe sens

▪︎ intersecție semaforizată DN4 x Strada Drumul Fermei

▪︎ intersecție semaforizată DN4 x Strada Maica Tereza

▪︎ sens giratoriu dublu în zona Pieței Sfânta Maria nr. 1

▪︎ lărgirea la 2 benzi pe sens

▪︎ intersecție semaforizată DN4 x Strada Drumul Fermei

▪︎ intersecție semaforizată DN4 x Strada Maica Tereza

▪︎ sens giratoriu dublu în zona Pieței Sfânta Maria nr. 1.




Comentarii

  1. Parca cu ceva timp în urma se făcea “caterinca” de șosele suspendate propuse de dr.Oprescu! Acum este singura soluție pt.decongestionarea traficului în București! Mulți farisei mai are țara asta!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *