CNAIR începe lucrările pentru „turbogirația” de la Cornu, pe DN 1 Valea Prahovei. Cum se va circula prin turbogirația care elimină un punct negru și cât durează lucrările

DN1 Cornu

Compania de Drumuri a emis ordinul pentru începerea lucrărilor la „turbogirația” de la Cornu, la km 94 pe DN 1 Valea Prahovei, constructorul Pragosa România, singurul care a depus ofertă la licitația din vară, urmând să intre în teren de joi, 27 octombrie, la predarea amplasamentului.

Intersecția DN 1 cu Drumul Județean 101 R din zona localității prahovene Cornu este considerată un „punct negru”, adică o zonă cu risc mai mare de accidente. Este o intersecție foarte periculoasă pentru că, la ieșirea din Drumul Județean, șoferii care merg spre Ploiești sau București trebuie să „taie” benzile de pe sensul de urcare și să se încadreze pe banda 2 a sensului Brașov – București, de unde și accidentele grave. În plus, se estimează creșterea traficului pe breteaua Drumului Județean dacă Ministerul Dezvoltării va reuși să modernizeze alternativa de pe Valea Doftanei (detalii aici).

Tot în următoarele zile vor începe lucrările de lărgire a carosabilului la km 95, tot în zona Cornu, unde sensul de urcare se îngustează la o bandă pe aproximativ 300 de metri.

Pentru amenajarea unui sens giratoriu care va funcționa ca o turbo girație (model Centura București – Pipera) și reducerea riscului de accidente, CNAIR a lansat în iulie o licitație pentru execuție, valoarea lucrărilor fiind de 2,5 milioane lei, bani de la buget. Contractul a fost atribuit pe 5 octombrie constructorului Pragosa pentru o ofertă de 2,3 milioane lei.

Turbogirația va funcționa ca un sens giratoriu clasic pe direcția spre Sinaia și va avea bandă dedicată pentru sensul de coborâre, deci va reprezenta o zonă de reducere a vitezei, dar nu și de „gâtuire”. Potrivit Memoriului Tehnic disponibil în SEAP, diametrul exterior al girației va fi de 23,5 metri și o lățime a carosabilului pe cale inelară de 2X5,5 metri și 1X7 metri. Intersecția va fi iluminată atât cu panouri solare cât și cu energie de la rețeaua publică.

Potrivit Poliției Prahova, avizul pentru lucrările de la Cornu, la kilometru 94 au aviz până pe 19 decembrie (durata de execuție conform contractului este de 90 de zile de la predarea amplasamentului).

Comentarii

  1. Poate pe viitor da fie buna ingineria asta.
    Eu nu cred.
    Nu inteleg cum capetele luminate de la CNAIR nu vad necesar un giratotiu la intrarea in Comarnic.
    Dinspre Campina.
    La intersectie cu drumul din Breaza.
    Pentru ca de fapt sunt trei cauze majore care ìngreuiaza traficul spre Brasov de la Cornu la Comarnic:
    1. Traficul de tot felul nefiind ocolitoarea Campina-Sacele.
    2. Toti cei care conduc pe Val. Prahovei cu aplicatia Waze sunt deviati prin Breaza si apar la Comarnic in intersectia cu DN 1 forţand intrarea la Comarnic.
    Se cred smecheri ocolind statul la coada in DN 1 cca o ora, si fortand revenirea in trafic la intrarea in Comarnic.
    3. Apoi ce e esential:
    Nu am vazut Niciodata un echipaj dr Politie sau doua cu 5 sau 6 km inainte de Comarnic sa ordoneze traficul ce vine dinspre Ploiesti.
    Toti cocalarii depasesc pe dreapta sau pe stanga fara sa-i opreasca Politia si apoi ies in fata, forțand dar blocand traficul.
    Aici doua masini de Politie ar elibera traficul de cocalarii si interlopii care au un dispret total de legile corculatiei rutiere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *