CNAIR lansează licitația pentru proiectarea și execuția Autostrăzii (A3) Sibiu – Făgăraș, investiție de peste 7 miliarde lei. Situația secțiunilor Făgăraș – Brașov și A13 Brașov – Bacău

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Compania de Drumuri lansează licitația pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, o investiție de peste 7 miliarde de lei cu o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov), Pentru secțiunea II Făgăraș –  Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), în timp ce pentru A13 Brașov – Bacău același proiectant a solicitat rezilierea contractului pentru că nu se mai poate încadra în costurile contractului.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri, cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier. Documentația pentru contractul de achiziție a fost trimisă vineri la ANAP care trebuie să o valideze în termen de 10 zile.

„Vineri 22.07.2022, CNAIR SA a transmis la ANAP cele 4 documentații de atribuire pentru lansarea procedurilor de achiziție publică pentru Proiectare și Execuție Autostradă Sibiu – Făgăraș.

Obiectul procedurilor de achiziție publicăil reprezintă atribuirea celor 4 contracte de proiectare si execuție a lucrărilor pentru Autostrada Sibiu – Făgăraș, in lungime de aproximativ 68,05 km., după cum urmează:

–           Tronsonul 1: in lungime de 14,25 km

–           Tronsonul 2: in lungime de 19.92 km

–           Tronsonul 3: in lungime de 17,61 km

–           Tronsonul 4: in lungime de 16,26 km aferentă corpului de autostradă și 5,65 km aferentă drumului de legatură. Perioada de proiectare si execuție a fiecărui contract va fi de 48 de luni din care, 12 luni perioadă de proiectare si 36 de luni perioadă de execuție a lucrărilor”, a transmis CNAIR. 

Valoarea totală a investiției este estimată la 7,5 miliarde de lei cu TVA.

Contractul pentru completarea Studiului de Fezabilitate a fost semnat cu proiectantul Consitrans pentru 16 milioane de lei și a durat peste 5 ani. Autostrada va avea indicativul A3 în continuarea proiectului București – Ploiești – Brașov (Râșnov) și nu A13, conform indicativului Autostrăzii Brașov – Bacău. Practic, sectoarele A3 Sibiu – Făgăraș și Făgăraș – Brașov (129 km în total) se integrează în proiectul Autostrăzii Transilvania, nu pentru legătura Brașov – Târgu Mureș (traseul inițial al Autostrăzii Transilvania), ci pentru legătura cu A1 Sibiu – Nădlac.

Sursa Foto : CNAIR

Comentarii

  1. “Practic, sectoarele A3 Brașov – Făgăraș și Făgăraș – Brașov (129 km în total)”
    Cred ca ultimul cuvant (Brasov) trebuie inlocuit cu Sibiu.

  2. Lăsați, nu va mai agitați, de 30 de ani nu au fost în stare sa facă ce trebuia sa fie prima autostrada din România Nădlac – București, nu au fost în stare sa facă centura București capitală europeana…
    Mai așteptăm puțin și nu mai avem nevoie de autostrăzi ca o sa zburam…până sa fie gata o singura autostrada care sa străbată România măcar într-un sens… Niște hoți cu tot neamul de căpușe ce sug din banii noștri. Studii peste studii pt firmele lor ce durează cu anii de parcă proiectează nave spațiale…

  3. Cam ciudata decizia de redenumire in A3, avand in vedere ca A3 este de la Bors pana la Targu-Mures, iar la Turda spre Sud, din A3 se desprinde A10 care face jonctiunea cu A1, Nadlac Bucuresti, prin Sibiu. A3 ar trebui sa continuede la Târgu-Mures spre Brasov si apoi pe Valea Prahovei pana la Bucuresti unde deja exista un tronson finalizat (Ploiesti-Bucuresti) O harababura.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *