CNAIR modernizează DN 7 A Brezoi-Petroșani, legătura între DN7 Valea Oltului, Transalpina și DN 66 Defileul Jiului. Trei oferte au fost depuse pentru proiectarea preliminară

DN 7 A

CNAIR a primit trei oferte la contractul pentru proiectarea preliminară a lucrărilor de modernizare pe DN 7 A Brezoi-Petroșani, șoseaua care face legătura între DN 7 Valea Oltului, DN 67 C -Transalpina și DN 66 Defileul Jiului. Miercuri, 31 ianuarie 2024, la termenul limită Direcția Regională de Drumuri Craiova a primit oferte de la proiectanții Total Road, Eurocerad și Asocierea TQM Management  (Lider) – Perfect Consult Europe.

Pentru modernizarea sectorului cu o lungime de 62 de kilometri de la Brezoi (jud. Vâlcea) până la limita cu județul Hunedoara (Pasul Groapa Seacă), CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova,  a scos la licitație pe 2 decembrie 2023 un contract pentru realizarea studiului de fezabilitate. Contractul de 4,6 milioane lei are o durată de 120 de zile din care 60 de zile pentru studiul de fezabilitate și încă 60 de zile pentru certificatul de urbanism. Deși nu este o șosea intens circulată, modernizarea șoselei va asigura o variantă de ocolire mai bună în următorii 2-3 ani când pe DN 7 Căciulata – Câineni se vor face lucrări de asigurare a versanților cu semafoare și totodată se așteaptă deschiderea șantierelor pentru cei 68 de kilometri ai loturilor 2 și 3 pe A1 Sibiu – Pitești.

DN 7 A Brezoi – Petroșani are o lungime totală de 86 de kilometri, din care 62 km sunt în județul Vâlcea, respectiv 24 km în județul Hunedoara. Tronsonul cel mai circulat este Brezoi – Voineasa – Obârșia Lotului vara spre și dinspre Transalpina, iar pe timpul iernii pentru zona „Vidra – Domeniul Schiabil Transalpina”. Potrivit caietului de sarcini, DN 7 A este șosea de clasa tehnică IV, cu o singură bandă/sens, parte carosabilă 2X3,5 metri și o platformă totală a drumului de 8,5 metri. Lucrările se fac pe actualul amplasament, fără a fi nevoie de exproprieri.

„Prezenta achizitie consta in elaborarea Studiului de Fezabilitate si a documentatiilor pentru obtinerea certificatelor de urbanism si avize/acorduri mentionate in certificatele de urbanism pentru obiectivul “Modernizare DN 7A Brezoi – Petrosani km 0+000 – km 86+600 sector km 0+000 – 62+200” Documentatia tehnica ce va fi elaborata – Studiu de Fezabilitate, va fi in conformitate cu anexa nr.4 din HG 907/2016. Traseul drumului studiat, din punct de vedere juridic reprezinta domeniul public si traverseaza teritoriul administrativ al judetului Valcea.Realizarea lucrarilor contribuie la asigurarea nditiilor optime pentru desfasurarea traficului pe DN 7A km 0+000 – km 62+200, sectoarele de drum studiate. Executia lucrarilor de asigurarea a versantilor impotriva caderilor de pietre vor contribui la exploatarea infrastructurii rutiere nationale in conditii optime de rezistenta, stabilitate si siguranta a circulatiei”, se arată în documentația SEAP.

Studiul de fezabilitate va include și soluțiile tehnice pentru asigurarea versanților, pe DN 7A căderile de pietre de pe versant fiind frecvente și va prezenta CNAIR un proiect tehnic preliminar și estimări de cost pentru etapa de execuție a lucrărilor.

 

De asemenea, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a scos la licitație un contract de 99 milioane lei, finanțare de la Buget pentru lucrări de modernizare și consolidare pe DN 7 A, sectorul din județul Vâlcea Vidra-Groapa Seacă (limita cu jud. Hunedoara). Este un tronson cu o lungime de 22 de kilometri pe DN 7 A, șoseaua care face legătura între DN 7 Valea Oltului (Brezoi)- Transalpina DN 67 C și DN 66 Defileul Jiului. Proiectul cu o durată de 20 de luni prevede execuția a șapte noi poduri peste Lotru sau afluenți ai Lotrului. Studiul geotehnic a fost realizat în 2020 și prezintă starea de degradare a DN 7 A, inclusiv cu zone care nu au asfalt.  Tronsonul Groapa Seacă-Petroșani de 22 de kilometri din județul Hunedoara este în responsabilitatea DRDP Timișoara.

Comentarii

  1. E necesară o reparație capitală la acel drum dar asta nu va revigora turismul local într-un mod semnificativ. Extinderea “domeniului schiabil” care este practic o singură pârtie, ar fi o stimulare semnificativă. Construirea unui parc acvatic, de dimensiuni respectabile, având în vedere apa geotermală existentă în zona, ar fi o altă stimulare semnificativă.
    Dar, cine să facă asta. Că politicienii locali sunt slugile celor din București, iar ăia au interes sa împiedice dezvoltarea altor zone turistice pentru că ei au investit in Valea Prahovei și în Poiana Brașov. Iar asta tine tot restul României pe loc. Nu avem un domeniu schiabil decent în toată țara. Dam milioane de euro anual să schiem 3-4 zile in Bulgaria, Slovacia, Austria, Franța, Italia și chir și în Serbia. Asta e problema turismului românesc: CLASA POLITICĂ ROMÂNEASCĂ.

  2. Această “poveste” cu modernizarea acestui drum o cunosc de cel puțin 15 ani.De câte ori se apropie alegerile se începe în trombă asfaltări pe diferite bucățele de drum după care încetează orice activitate
    Costel Avram …știe !

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.