Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos la licitație în SICAP un contract de 35 de milioane lei pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și acordarea de expertiză tehnică în vederea lărgirii la trei benzi pe sens a A1, Autostrada București – Pitești, precum și a segmentelor de autostradă A2 București – Fundulea și A3 Moara Vlăsiei – Dumbravă.
Contractul se întinde pe 18 luni iar finanțarea este asigurată din fonduri europene, Programul Operațional Transport 2021 – 2027.
“…eventualele modificari care pot interveni in perioada de derulare a contractului se refera la urmatoarele, fara a se limita la acestea: 1. modificari ale partilor contractante, in conditiile prevazute la art. 221 alin. (1) lit. d), punctul (ii); 2. schimbări/ modificări legislative/ normative/ STAS-uri/ norme/ ordine/ instrucțiuni/etc; 3. solicitări ale Autorităților/ Entităților/ Institutiilor ce eliberează avize/ acorduri/ autorizații/ permise sau de alte entități care au atribuțiuni în legătură cu proiectul (MTIC, MFE, Instituții Centrale și/sau Locale, ARR, Beneficiar, MAI, SRI, Verificatori Atestați, etc.); 4. prelungirea termenelor de predare a rapoartelor/livrabilelor (documentelor/documentației); 5. înlocuirea personalului nominalizat de Prestator pentru îndeplinirea contractului; 6. prelungirea duratei contractului 7. înlocuirea/introducerea subcontractanților; 8. aplicarea legii privind monumentele istorice, realizarea auditului de siguranță rutieră, de elaborarea PUZ; 9. cerințe privind cercetare și lucrări arheologice”, detaliază CNAIR achiziția.
Ofertele se deschid în 27 septembrie, departajarea lor se face în funcție de preț, de experiența echipei de proiect și de metodologia aleasă în derularea contractului.
A1 este cea mai veche autostradă din România, construită încă din perioada comunistă. Are 109,6 kilometri.
În prezent, în zona Capitalei, doar sectorul A3 de la Centura Capitalei până la Moara Vlăsiei are câte 3 benzi pe sens, iar bucata de la Centura Capitalei până în Șoseaua Petricani are câte trei benzi, dar fără banda de urgență. În zona Dumbrava A3 se va conecta cu viitoarea Autostradă A7 care conectează Muntenia de Moldova. Astfel, de la Dumbrava și până în Capitală A3 ar urma să aibă câte trei benzi pe sens.