Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat, joi, că a descoperit diferenţe în compoziţia mai multor produse Fanta vândute în diverse state europene. Compania Coca-Cola România, care deține brandul Fanta, a transmis că un punct de vedere prin care transmite că este în cooperare cu ANPC în această chestiune încă din luna iunie 2022 și „vom continua să oferim argumente și dovezi pentru a fundamenta poziția companiei noastre în raport cu acuzațiile aduse în cadrul acestei investigații”.
„Suntem dedicați angajamentului nostru ferm de a le oferi consumatorilor băuturi la cele mai înalte standarde de calitate, în fiecare țară în care activăm. Totodată, unele rețete pot fi adaptate din motive legitime, cum ar fi reglementările locale sau preferințele consumatorilor, în conformitate cu legislația în vigoare”, potrivit declarației Coca-Cola.
Compania spune că asigură transparenţă totală în privința ingredientelor și a valorilor nutriționale din produsele lor, oferindu-le consumatorilor informații clare, atât pe ambalaje, cât și online, aceștia având astfel posibilitatea de a alege informat.
În cazul în care se va stabili că a avut loc încălcarea legislaţiei la nivel trasfrontalier, se va proceda la sancţionarea dublului standard, conform prevederilor legale în vigoare, cu amendă contravenţională în cuantum de până la 4 % din cifra de afaceri a companiei producătoare şi distribuitoare, ceea ce, doar în cazul României, s-ar putea ridica la peste 20 milioane de euro.