O manie spaniolă care încurajează persoanele singure să caute parteneri în supermarketuri folosind un cod pe bază de fructe a provocat scene haotice și chiar a dus la chemarea poliției pentru a restabili ordinea, scrie BBC.
În ultimele zile, mulți spanioli singuri au fost atrași de filialele lanțului de supermarketuri Mercadona între orele 19:00 și 20:00, susținând că pot găsi iubirea la acea oră, în special dacă pun un ananas cu capul în jos în căruciorul de cumpărături.
Fenomenul pare să fi fost determinat în mare parte de actrița și umorista Vivy Lin, care a postat pe TikTok un videoclip în care împinge un cărucior într-un magazin Mercadona și vorbește despre presupusa fereastră.
„Ora de agățat în Mercadona este între 19:00 și 20:00”, a spus ea. Pe contul său oficial de TikTok, supermarketul a postat un ananas cu următorul text: „Ananasul de pe raftul de la Mercadona te așteaptă pentru a obține o întâlnire”.
Se pare că manevra cu ananasul se realizează împingând căruciorul în secțiunea de vinuri a magazinului și sperând că o persoană pe care o găsiți atrăgătoare răspunde pozitiv.
Pe măsură ce povestea a devenit virală, a condus la unele imagini neobișnuite și uneori dezordonate.
În Madrid au fost raportate grupuri de adolescenți care împingeau cărucioare prin magazine seara, fără să cumpere produse.
Un bărbat a fost îmbrăcat ca un ananas uriaș de către prietenii săi în interiorul unui magazin, ca parte a petrecerii burlacilor.
În Bilbao, poliția a fost chemată la o filială a Mercadona în intervalul orar 19:00-20:00 din cauza unor scene turbulente în interior, deși nu a fost necesar să intervină.
Un cântec, care circulă online, a impulsionat și mai mult succesul acestei tendințe, cu versurile „La raionul de vinuri / Inima mea se grăbește / Caut pe cineva special / De care sufletul meu are nevoie”.
Nu este prima dată când un ananas răsturnat a fost folosit ca cod. Mai tradițional, a fost folosit pentru a permite persoanelor interesate de schimbul de parteneri sexuali, cunoscut sub numele de swinging, să se găsească reciproc.
În timp ce ultima utilizare a fructului s-a dovedit populară pentru unii, au existat rapoarte conform cărora mania ananasului nu a fost pe placul multor angajați Mercadona, care sunt nevoiți să curețe bunurile neachiziționate.
O înregistrare video a arătat un lucrător care ducea cutii cu fructe de pe rafturi spre o magazie în timp ce se apropia ora 19.00.
Compania afirmă că această tendință „nu a fost lansată de noi, ci a apărut spontan”.
Unii observatori au adoptat un punct de vedere critic.
„A cădea în mrejele unei campanii concepute prin intermediul rețelelor sociale poate fi inocent, așa cum este cazul „Pineapple-gate”, cu toate glumele și copilăriile pe care le generează”, a scris comentatoarea socială Susana Quadrado în ziarul La Vanguardia.
Aceasta a avertizat însă că, de asemenea, a arătat cum lumea virtuală „poate condiționa comportamentul social și poate transforma utilizatorii în difuzoare gratuite”.