Colegii de muncă îți fură cele mai bune idei? Cum să faci să îi împiedici

antreprenor idee calcule afaceri Sursa foto: Dreamstime

Puține lucruri sunt mai demoralizante decât să nu primești credit pentru ideile tale originale. Acesta este motivul pentru care o cultură a recunoașterii este esențială pentru un mediu de lucru mai sănătos, spune un avocat al echității, potrivit Fast Company.

Ați participat vreodată la o ședință și ați împărtășit o idee, iar mai târziu, în timpul ședinței, altcineva a repetat-o și a primit credit pentru ea? Unii oameni fură idei, desigur. Ceea ce vedem mai des însă este că oamenii repetă ceea ce au auzit pentru că le-a plăcut. Dar ratează partea în care își citează sursa. Intenția este de a amplifica ideea, dar impactul nefericit este că oricine repetă ideea primește credit pentru aceasta.

Apără-te pe tine și ideile tale

Dacă vi se întâmplă frecvent, documentați exemple specifice și impactul pe care l-a avut fiecare. În mod specific, includeți impactul profesional, cum ar fi impresia care a fost lăsată liderilor din sală sau unui client. Dacă acest lucru se întâmplă cu un coleg, aveți o conversație unu la unu pentru a aborda comportamentul. Iată câteva exemple de ce îi puteți spune:

„Au existat câteva cazuri în care am participat împreună la întâlniri și mi-ați reluat ideile. Nu cred că aceasta a fost intenția dumneavoastră, dar în loc să redați ceea ce am spus eu, ideile au fost interpretate ca fiind ale dumneavoastră. Concret, [precizați pe scurt și clar exemplele și impactul]. Pe viitor, aș aprecia dacă ați face referire la mine ca fiind autorul unei idei și dacă ați preciza că sunteți de acord cu ceea ce am avut de spus sau că vă bazați pe aceasta. Și eu voi face întotdeauna același lucru pentru dumneavoastră, astfel încât să ne putem sprijini reciproc.”

Dacă acest lucru se întâmplă cu un superior, vorbiți cu managerul dvs. despre comportamentul repetat, dați-i exemple specifice și întrebați-l cum recomandă să trateze problema. În acest fel, managerul dvs. poate aborda problema în mod direct sau poate oferi cele mai bune sfaturi cu privire la gestionare, în funcție de cine este implicat și de dinamica puterii și personalitățile din joc.

Cu toate acestea, punerea în sarcina fiecărui angajat în parte a acestui comportament poate genera resentimente și conduce la o cultură combativă care înăbușă schimbul de idei. Este mai sănătos să creați în mod proactiv o cultură a „amplificării”.

Lucrați împreună pentru a opri furtul de idei

Atunci când lucrați împreună într-un grup, numește întotdeauna persoanele care au inițiat o idee. Astfel, îi vei face pe oameni să se simtă bine că au idei și astfel vei amplifica generarea de idei. Aceasta este o strategie numită „amplificare”, pentru ca oamenii să își susțină reciproc punctele de vedere în timpul întâlnirilor.

Acordarea de credit este bună pentru colaborare

Probabil sunteți o persoană care acordă prioritate colaborării, muncii în echipă și succesului reciproc. Amplificarea și acordarea de credit nu contrazic această abordare. Amplificarea sprijină colaborarea. Iată de ce:

  • Doriți ca membrii echipei să se simtă în siguranță și împuterniciți să își împărtășească ideile. Împărtășirea ideilor și nerecunoașterea lor este demoralizantă și îi poate face pe oameni să ezite să vorbească data viitoare. De ce să contribui dacă ai impresia că ideile tale sunt cooptate?
  • A nu face acest lucru poate genera resentimente în rândul colegilor, în special dacă există recidiviști.
  • Ar trebui să vă citați întotdeauna sursele – în ședințe și în toate mediile. Acest lucru nu vă subminează autoritatea. O sporește, deoarece demonstrează că sunteți atât informat, cât și încrezător. Persoanele foarte încrezătoare dau și împart meritele.

Cum puteți acționa în acest sens la locul de muncă

Împărtășiți proactiv această idee cu echipa dumneavoastră.

Întotdeauna citați și amplificați persoana specifică sau grupul de persoane care au inițiat o idee. Iată un limbaj care să vă ajute:

„Îmi place foarte mult ceea ce a spus Tania mai devreme și sunt de acord că ar trebui să [reformulăm ideea originală]”.

„Adăugând la ceea ce a spus Tania mai devreme despre X, cred că…”

„Eu și Tania discutam despre asta zilele trecute și mi-a plăcut foarte mult ideea ei despre XYZ…”

Dacă sunteți într-o poziție de autoritate și vedeți ceva, spuneți ceva. Dacă sunteți responsabil de ședință sau un lider de echipă și vedeți că se întâmplă acest lucru, vorbiți pe moment într-un mod respectuos pentru ambele părți. De exemplu: „Apreciez ideea pe care ai ridicat-o mai devreme, Tania, și ceea ce ai adăugat la aceasta, Andrei. Sunt de acord că . . . [rezumați principala concluzie]”. Sau discutați direct cu ambele persoane după întâlnire. De exemplu:

„Andrei , nu cred că aceasta a fost intenția ta, dar a existat un moment în timpul întâlnirii în care ai reluat ideea Taniei și a părut a fi a ta. Pe viitor, aș aprecia dacă ai face referire la ideea originală a colegilor tăi și ai preciza că te bazezi pe ceea ce au avut ei de spus. Iată câteva formulări în acest sens (faceți referire la cele de mai sus). Mă aștept ca toți colegii tăi să facă același lucru și pentru tine astfel încât să putem continua să promovăm un mediu de colaborare.”

„Tania, recunosc că tu ești la originea acelei noi idei de afaceri și apreciez faptul că ai adus-o echipei. Vreau să știi că am vorbit direct cu Andrei după ședință pentru a-i oferi câteva sfaturi în această privință. În continuare, l-am rugat să facă referire la ideea ta originală și la cea a oricărui coleg, așa cum mă aștept să facă toată lumea pentru a continua să promoveze un mediu de colaborare.”

Recunoașterea consecventă și echitabilă a oamenilor pentru ideile și contribuțiile lor este importantă pentru un loc de muncă favorabil, care încurajează fluxul de idei și îi face pe oamenii care generează idei să dorească să rămână.

Sursa foto: Dreamstime

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *