Comisia Europeană acordă o finanțare europeană de 45 de milioane de Euro pentru podurile peste Prut de la Ungheni, Albița și Giurgiulești, la frontiera cu Republica Moldova

Pod Prut Ungheni A 8 Sursa Andrei Spânu

Comisia Europeană a acordat o finanțare europeană nerambursabilă de 45 milioane de Euro pentru modernizarea infrastructurii rutiere la frontiera România-Republica Moldova, fondurile prin Programul Connecting Europe Facility fiind pentru podurile peste Prut de la Ungheni, Albița și Galați-Giurgiulești cu legătura spre Reni (Ucraina), potrivit comisarului european pentru Transporturi, Adina Vălean. Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii Unirii A 8, dar licitația pentru proiectare și execuția podului este în continuare suspendată până la răspunsurile CNAIR la solicitările de clarificare ale constructorilor, iar pentru Albița-Leușeni (Vaslui) podul actual va fi demolat și reconstruit unul nou. Pentru Podul peste Prut de la Galați -Giurgiulești, lucrările de reabilitare s-au finalizat în primăvara anului 2022, acesta fiind primul pod peste Prut România-Republica Moldova reparat după Revoluție. Finanțarea europeană vizează o nouă parcare și sistemele de control frontieră.

Podul de la Ungheni va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar la sfârșitul anului trecut, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Pentru că secțiunea de Autostradă Târgu Neamț-Iași-Ungheni este mult întârziată în etapa de proiectare, legătura cu Podul rutier de la Ungheni va fi asigurată prin modernizarea unui Drum Județean (detalii aici)

,,Datorită cooperării puternice dintre România și Republica Moldova, putem da astăzi startul etapei de implementare a trei proiecte foarte importante care vor crește semnificativ capacitatea și vor ușura fluxurile de trafic la granița dintre România și Republica Moldova. Implementarea rapidă este importantă, deoarece proiectele vor apropia și mai mult Moldova, țară candidată, de UE, oferind cetățenilor și întreprinderilor sale un acces mai ușor și mai rapid la piața noastră internă. Pe partea română, 18 km de drum vor fi modernizați pentru a îmbunătăți serviciile vamale la punctul de trecere a frontierei Ungheni. Moldova va construi un nou drum de acces și un nou punct de trecere a frontierei. Infrastructura existentă pe ambele părți ale punctului de trecere a frontierei Albița-Leușeni va fi modernizată pentru a îmbunătăți gestionarea fluxului de trafic. Ultima parte a proiectului vizează extinderea facilităților de parcare la Giurgiulești și achiziția echipamentelor de control la frontieră” a spus Adina Vălean.

Aceste investiții vor consolida culoarele de solidaritate UE-Ucraina – rutele utilizate de la blocarea de către Rusia a porturilor ucrainene de la Marea Neagră pentru transportul exporturilor și importurilor din Ucraina și Moldova, mai arată Comisia.

Miercuri, 25 octombrie, la Bruxelles, Comisarul European pentru Transporturi, Adina Vălean și premierul Republicii Moldova, Dorin Recean au semnat Memorandumul de cooperare pentru proiectele transfrontaliere România-Republica Moldova.

Sursa Foto : Comisia Europeană

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *