Compania 5 to go a înregistrat o cifră de afaceri de peste 30 milioane euro la nivel de grup, de două ori mai mare față de anul 2021, potrivit unui comunicat de presă. Brandul românesc a deschis 140 de noi cafenele în 2022, depășind 450 de unități în total, răspândite la nivel național în nu mai puțin de 90 de orașe, ceea ce reflectă și cota de piață de 48,7% pe segmentul lanțurilor de cafenele în România pentru anul 2021.
Creșterea susținută se datorează expansiunii semnificative la nivel regional – în 2022 au intrat 35 de orașe noi pe harta 5 to go. De asemenea, s-au remarcat creșteri la nivel de vânzări: au fost 14,4 milioane de ocazii de consum (vizite în cafenele), cu 15,6 milioane de produse pe bază de cafea vândute și 2,2 milioane de litri de lapte utilizați. Un factor major în aceste rezultate este dezvoltarea gamei de retail, cu produse exclusive destinate acestui canal, ceea ce a ajutat la consolidarea notorietății de marcă și la creșterea gradului de încercare a produselor sub brandul 5 to go.
Radu Savopol, cofondator 5 to go, spune că pentru 2023 compania vrea să păstreze ritmul de dezvoltare pentru 150 de cafenele noi deschise și să atingă o cotă de piață de 55%.
Pentru 2023, compania vrea să ajungă în alte 30 de orașe vor avea acces la produsele 5 to go, precum și să listeze noi produse pe acest canal, dezvoltarea gamei de produse bio și vegane sau variante prietenoase cu mediul înconjurător.
Aceste direcții se preconizează că vor avea un impact pozitiv asupra cifrei de afaceri, cu estimarea că va atinge 40 milioane euro la nivel de grup, precum și o creștere la peste 1,500 de angajați, potrivit 5 to go.