Compania de Drumuri vrea să construiască 10 noduri rutiere noi pe A1, pe A2 – Autostrada Soarelui şi pe A3 – Transilvania. Alte trei noduri vor fi realizate pe Autostrada de Centură Bucureşti şi pe Autostrada Moldovei

autostrada sibiu pitesti Sursa foto: Pro Infrastructura

Compania de Drumuri vrea să construiască 13 noduri rutiere noi pe sectoarele de Autostradă dintre Bucureşti – Piteşti, Sibiu – Deva, Bucureşti – Constanţa (A2), Autostrada Transilvania (A3), dar şi pe alte două autostrăzi, care urmează să fie construite: A0 Centura Bucureşti şi A7 Autostrada Moldovei.

Pentru realizarea nodurilor rutiere a fost scos la licitaţie un contract cu o valoare cuprinsă între 5,6 şi 6,6 milioane de lei pentru studiile de prefezabilitate şi fezabilitate, durata contractului fiind de 17 luni.

Potrivit caietului de sarcini cele 13 noduri rutiere vor fi amplasate pe:

  1. Autostrada A0 Centura Bucureşti Nord, nod Pantelimon km. 48 (sector contractat UMB)
  2. Autostrada A1 Bucureşti – Piteşti, nod Ungureni km. 51
  3. Autostrada A1 Orăştie – Deva, nod Şibot km. 327
  4. Autostrada Soarelui A2, Feteşti – Cernavodă nod Ovidiu km. 146
  5. Autostrada Soarelui A2, Feteşti – Cernavodă nod Dunărea km. 157
  6. Autostrada Soarelui A2, Cernavodă – Constanţa nod Peştera km. 181
  7. Autostrada Transilvania A3, Câmpia Turzii – Gilău, nod Ciurila km. 33
  8. Autostrada Transilvania A3, Poarta Sălajului – Nuşfalău, nod Românaşi km. 26 (sector în execuţie)
  9. Autostrada Transilvania A3, Ogra – Câmpia Turzii, nod Luduş, km. 18 (lot STRACO relicitat)
  10. Autostrada Transilvania A3, Câmpia – Turzii Gilău, nod Sănduleşti, km. 17
  11. Autostrada Transilvania A3, Mihăeşti – Suplacu de Barcău, nod Crasna km. 52 (sector în execuţie)
  12. Autostrada Moldovei – A7 nod de descărcare la Dumbrava după conexiunea A7 cu A3 (sector în licitaţie pentru execuţie)
  13. Autostrada Moldovei – A7 nod de încărcare/descărcare la Adjud (sector în pregătire SF şi PT).
  14. Cele 13 noduri rutiere vor fi realizate în judeţele:  Ilfov, Argeş, Alba, Constanţa, Cluj, Sălaj, Mureş, Prahova şi Vrancea.

Nodurile rutiere amenajate inclusiv la cererea comunităţilor locale şi în zonele dezvoltate ulterior deschiderii tronsoanelor de autostradă sunt utile pentru reducerea consumului de carburant, implicit a poluării şi prevenirea accidentelor de circulaţie pe fondul pătrunderii pe contrasens. Şoferii care ratează breteaua de ieşire de pe autostradă, pentru a nu mai parcurge 20 – 30 de kilometri până la următorul EXIT, circulă pe contrasens, situaţie foarte periculoasă pentru participanţii la trafic.

CNAIR a semnat, în mai, contractele pentru proiectarea a trei noduri rutiere noi pe A1, A2, şi A3, cele trei autostrăzi care pornesc din Bucureşti. Astfel, pe Autostrada A1 Bucureşti – Piteşti, noul nod rutier este prevăzut în judeţul Dâmboviţa la Ioneşti, kilometrul 73 la intersecţia cu DJ 702 F care merge la Găeşti. Pe A2 – Autostrada Soarelui, CNAIR va face un alt nod în judeţul Călăraşi, zona localităţii Dragoş Vodă, km 90, intersecţia cu DJ 306 care duce în municipiul Călăraşi. Este o ieşire de pe autostradă foarte utilă, între Lehliu şi Drajna, pe aproximativ 40 de kilometri nefiind alte bretele. A treia descărcare nouă se proiectează pe Autostrada A3 Bucureşti – Ploieşti la Gruiu în judeţul Ilfov, km 36, intersecţia cu DJ 101 C care asigură legătura cu zona Snagov.

Sursa foto: Pro Infrastructura

Comentarii

  1. E foarte mare nevoie de cât mai multe! Poate, acum se vor face și niște bretele mai largi, dar, mai ales, se va face câte o bandă-n plus la intrare, sau, măcar se va prelungi la minimum 1 km, mai ales că atunci când și ultima Capitală Europeană rămasă în afara sistemului autostradal Europeana se va conecta la acesta și trecerea principalului flux autostradal Euro-Asiatic va fi pe la noi, traficul va deveni infernal…

  2. Sunt binevenite aceste lucrari,insa trebuie spus ca o cauza a situatiilor in care soferii rateaza iesiri sau intrari de pe autostrazile din Romania este lipsa presemnalizarilor,atat de necesare. Mai sunt soferi care se bazeaza doar pe aplicatiile mobile de trafic,uitand ca acestea trebuie doar sa-i completeze in trafic,nu sa inlocuiasca atentia si necesitatea unor minime cunostinte despre traseul pe care-l parcurg.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *