Piaţa de corporate intelligence din România a ajuns la aproximativ 10 milioane de euro în 2020, iar serviciile de competitive intelligence reprezintă circa 30% din întreaga piaţă, arată datele unei firme de profil, citată de News.ro. În România, cea mai mare apetenţă pentru serviciile de competitive intelligence o au companiile multinaţionale din sectoarele economice cu un grad foarte ridicat de competitivitate: fonduri de investiţii, retail şi oil & gas.
Serviciile de competitive intelligence presupun culegerea, analiza şi oferirea de informaţii despre vulnerabilităţi, riscuri, dar mai ales despre oportunităţile dintr-o piaţă, cu scopul de a sprijini luarea unor decizii strategice în companii, sintetizează Corporate Intelligence Agency, companie de management al riscului.
“Piaţa de servicii de competitive intelligence s-a triplat în ultimii doi ani în România, companiile fiind mult mai atente, în contextul pandemiei de COVID-19, la fluctuaţiile pieţelor în care activează, la mişcările competitorilor, la schimbările pieţei de muncă şi la predictibilitatea climatului politico-social în ansamblul său. În acest context, necesitatea implementării rapide a unor măsuri cu impact major pe termen scurt, mediu şi lung, este de natură a genera o nevoie superioară de produse de intelligence care să susţină factorii decizionali”, arată compania.
„Putem vorbi de piaţă de competitive intelligence în România de puţin timp. Ca orice piaţă nouă, ea este direct legată de mai mulţi factori socio-economici: gradul de competitivitate pe un anumit sector sau într-o anumită industrie, apetenţa pentru investiţii într-o anumită regiune, măsurile guvernamentale de incentivare sau politica fiscală. Toate acestea influenţează direct modul în care conducerea companiilor se raportează la necesitatea serviciilor de tip competitive intelligence. Iar în acest domeniu, România, comparativ cu economiile mult mai dezvoltate din Vest, este încă la început”, spune Gabriel Zgunea, CEO Corporate Intelligence Agency.
Serviciile de competitive intelligence reprezintă circa 30% din întreaga piaţă de corporate intelligence din România, estimată la aproximativ 10 milioane de euro în 2020.
În prezent, în România, cea mai mare apetenţă pentru servicii de tip competitive intelligence o au companiile internaţionale, care activează în sectoare foarte competitive, precum fonduri de investiţii, societăţi bancare şi companii de asigurări, de retail şi energie.
„În ceea ce priveşte evoluţia pieţei de competitive intelligence din România, perspectivele arată foarte bine – dincolo de o mai mare înţelegere cu privire la efectele benefice ale acestor servicii, am observat şi un interes investiţional crescut, în special din partea investitorilor străini. Odată cu Brexit-ul, dar nu numai din acest motiv, am văzut foarte mulţi investitori care analizează oportunitatea de a investi în România sau de a-şi muta business-ul aici. Exact într-un asemenea context ne aşteptăm să vedem o creştere dinamică a pieţei de competitive intelligence”, mai spune Gabriel Zgunea.