Companie de tehnologie, activă în sectorul livrărilor pentru magazine online: Piața de e-Commerce va traversa o perioadă de presiune sporită

cumparaturi online card foto pexels-karolina-grabowska

Serviciile de curierat preconizează majorări iminente ale preţurilor, pe fondul creşterii inflaţiei şi al scumpirilor la combustibili, gaze şi energie electrică, transmite Agerpres. Agenția citează o analiză de piaţă realizată de o companie de tehnologie care a dezvoltat o soluţie de management al livrărilor pentru magazinele online.

Potrivit raportului, publicat marţi, majorarea preţurilor serviciilor de curierat intervine în condiţiile în care mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 9,33%, cele alimentare cu 8,84%, iar serviciile cu 6,08%, după cum arată datele Institutul Naţional de Statistică (INS).

Consultanţii consideră că piaţa de e-Commerce va traversa o perioadă de presiune sporită, în contextul creşterii preţurilor la serviciile conexe, iar lupta pentru păstrarea competitivităţii în mediul online va deveni şi mai intensă în cea de-a doua parte a anului 2022.

“În vreme ce unele companii de curierat iau în calcul să menţină la nivelul actual tarifele de livrare la puncte fixe, alţi curieri încă nu au luat o decizie în acest sens. Potrivit estimărilor Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerţului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro. Totuşi, creşterea a fost uşor sub previziunile iniţiale potrivit cărora s-ar fi aşteptat o creştere cu 15% şi vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la final de an. Competiţia va deveni tot mai acerbă pe online. Potrivit ultimului raport Eurostat publicat în ianuarie 2022, 88% dintre români au utilizat internetul cel puţin o dată în 2021, în creştere de la 85% cât era procentul înregistrat în 2020”, se arată în analiza Innoship.

Statisticile arată că 44% dintre utilizatorii de Internet au făcut cel puţin o achiziţie online în 2021, procentul fiind cu 1% mai mic decât în 2020, dar numărul cumpărătorilor online a crescut, atât timp cât şi baza de internauţi s-a majorat.

Înfiinţat în 2019, Innoship este un start-up de tehnologie care automatizează livrările pentru magazinele online. Fondul de venture capital Gapminder şi antreprenorul Cătălin Grigorescu sunt, de asemenea, investitori în companie.

În prezent, Innoship integrează peste 65 de curieri din 15 ţări şi oferă magazinelor online posibilitatea să implementeze rapid opţiuni de livrare în check-out la puncte fixe (lockers, benzinării, oficii poştale etc.) şi să crească rata de conversie cu până la 30%

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *