Companii de stat care plătesc angajații cu mii de euro: Romatsa și Nuclearelectrica au oferit un salariu mediu de peste 4.000 de euro/lună, respectiv 2.000 de euro/lună

bani, finante, lei, financiar, deficit

Romatsa, Nuclearelectrica și Metrorex sunt companiile de stat care oferă angajaților cele mai mari salarii medii nete, atunci când luăm în calcul primele 100 de companii din România după cheltuielile de personal din 2021, arată calculele Economedia realizate pe baza datelor de la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC).

Trebuie menționat că Poșta Română nu a prezentat la Ministerul Finanțelor numărul de angajați și astfel nu am putut calcula salariul mediu net. Salariul mediu net a fost calculat după formula: cheltuieli totale de personal/ număr de angajaţi/ 1,7 diferenţa brut/ net/ 12 luni

Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian – Romatsa este o companie de stat care deține monopolul natural al serviciilor de trafic aerian în România. A fost înființată în anul 1991 și se află sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului. Compania avea în 2021 un număr de 1.585 de angajați. Salariul mediu net plătit în 2021 pe lună ajungea la 23.551 (4.797 euro), mai mare față de 2020 – 21.000 lei (4.300 euro).

Pe locul doi se poziționează Societatea Națională Nuclearelectrica, care a înregistrat în anul 2021 o cifră de afaceri de 3,1 miliarde lei. Societatea avea 2.002 de angajați anul trecut și plătea un salariu mediu net de 10.821 lei pe lună (2.205 euro). Societatea Naţională Nuclearelectrica este singurul producător de energie nucleară din România şi de combustibil aferent tehnologiei utilizate, CANDU 6, compania fiind înfiinţată în 1998.

Compania are două sucursale, fără personalitate juridică, respectiv Sucursala CNE Cernavodă, care exploatează Unităţile 1 şi 2 de la CNE Cernavodă, precum şi serviciile auxiliare, şi Sucursala FCN Piteşti, fabrica de combustibil nuclear.

În octombrie 2013, SNN a listat pe Bursa de Valori Bucureşti un pachet de 25.368.236 acţiuni, reprezentând 10% din capitalul social al SNN. Acţiunile companiei au fost admise la tranzacţionare la categoria I a BVB în data de 4 noiembrie 2013. Acţionarul majoritar al companiei este statul român, prin Ministerul Energiei, cu 82,4981% din acţiuni.

Următoarea firmă în clasament este Metrorex, cu 5.174 de angajați. Compania a plătit în 2021 un salariu mediu net de 7.405 lei (1.509 euro), înregistrând o cifră de afaceri de 1,01 miliarde euro. În prezent, Metrotrex se confruntă cu neplata datoriei de 142 milioane de lei către compania franceză Alstom România, care asigură mentenanţa metroului bucureştean, reprezentând contravaloarea serviciilor de mentenanță pentru perioada mai-decembrie 2021 și alte 20 de milioane de lei, facturi cu scadență depășită de anul acesta, a transmis directorul general Metrorex, Mariana Miclăuș, pentru Economedia. Pentru anul trecut, compania care asigură întreținerea celor 82 de rame de metrou a emis facturi în valoare de 219 milioane lei, din care Ministerul Transporturilor prin Metrorex a plătit 55 de milioane de lei din bugetul pentru anul 2021 și alte 22 de milioane de lei din bugetul pentru anul în curs, potrivit datelor oficiale pe care le-a transmis Metrorex.

Pe locurile 4 și 5 se clasează Romgaz și Hidroelectrica, firme care au obiectul de activitatea domeniul energetic. Salariile medii plătite de cele doua companii au fost în 2021 de 7.296 lei/lună (1.487 euro), respectiv 7.245 lei/lună (1.476 euro/lună).

FirmeCifră de afaceri (2021)Nr. mediu salariați (2021)Cheltuieli cu personalul (2021)Salariu mediu lunar/lei
ADMINISTRATIA ROMANA A SERVICIILOR DE TRAFIC AERIAN ROMATSA RA995.854.6881.585761.520.61123.551
SOCIETATEA NATIONALA “NUCLEARELECTRICA” SA3.118.375.0732.002441.949.87910.821
METROREX SA1.013.350.2515.174781.675.1247.405
SOCIETATEA NATIONALA DE GAZE NATURALE ” ROMGAZ ” SA5.725.213.6735.340794.842.4637.296
SOCIETATEA DE PRODUCERE A ENERGIEI ELECTRICE IN HIDROCENTRALE ” HIDROELECTRICA” S.A.6.335.390.4713.300487.770.7907.245
COMPANIA NATIONALA DE TRANSPORT AL ENERGIEI ELECTRICE “TRANSELECTRICA” SA3.702.629.2332.015261.094.1596.351
SOCIETATEA NAŢIONALĂ DE TRANSPORT GAZE NATURALE TRANSGAZ SA1.683.775.0064.097464.596.0075.558
DISTRIGAZ SUD RETELE SRL1.264.522.8962.734306.586.2285.496
DISTRIBUȚIE ENERGIE ELECTRICĂ ROMANIA S.A.2.332.640.6486.360653.926.4265.040
REGIA NATIONALA A PADURILOR ROMSILVA RA2.297.971.39014.6171.426.385.3824.783
COMPANIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A.1.684.209.7906.630626.486.1624.631
SOCIETATEA DE TRANSPORT BUCUREŞTI STB S.A.1.249.645.71310.927942.738.4644.229
SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE CALATORI – CFR – CALATORI SA2.027.480.24511.541974.346.9684.138
COMPANIA MUNICIPALĂ TERMOENERGETICA BUCUREŞTI S.A.1.431.822.2443.069236.278.5083.773
COMPANIA NATIONALA DE CAI FERATE “CFR” SA999.604.01322.2131.643.752.9673.627
SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE MARFA “CFR – MARFA” SA512.507.1503.904267.822.3883.362

Sursă: Oficiul Național al Registrului Comerțului

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Comentarii

  1. Din nou aceeasi poveste de succes pentru presa.
    Mai intai ROMATSA nu este bugetara ci se autofinanteaza.
    “Monopolul” spatiului aerian este un concept fals. Asta pentru ca nu pot exista doua entitati sau mai multe care sa gestioneze spatiul aerian al unei tari. Pina si un copil si-ar da seama ce s-ar putea intimpla daca aeronavele civile ar fi dirijate de mai multe structuri in acelasi spatiu. Sint reglamentari internationale in aceasta privinta. Singura entitate care mai poate dirija aeronave in spatiul aerian al tarii este armata pentru aeronavele militare. Iar cind se intimpla asta, zona respectiva este restrictionata pentru zborurile civile.
    Alternativa ar fi doar una singura si era foarte aproape sa se intimple in trecut si anume preluarea administrarii spatiului aerian de catre o entitate straina tot din Europa.
    Salariul este undeva la o oarecare medie europeana in domeniu.
    Nu pot sa trec peste faptul ca salariile sint vinate de o multime de oportunisti iar structura de personal este mult umflata din aceasta cauza (clasa politica stie de ce). Probabil numarul corect de salariati ar fi mai degraba pe la 1000.
    Presa ar trebui sa spuna ce venituri aduce ROMATSA la bugetul de stat pentru ca lucrurile sa apara intr-o nota corecta.

  2. Prostii muncesc pe rupte in sectorul privat ca sa produca bani pentru bugetarii speciali ai Romaniei, speciali care se lafaie cu salarii uriase, bonusuri si pensii speciale!!!!!!

  3. Nu pot fi puse-n aceiasi oala ROMATSA, Nuclearelectrica, Hidroelectrica….cu Metrorex, CFR… mai trebuia Posta….
    Și foarte important: valorile alea medii sunt puternic distorsionate de salariile aberante ale multora din cei impuși din afara, total inutili și aberant de bine platiti

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.