Companiile aeriene vor reveni pe profit anul viitor, pentru prima dată după 2019 / Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni se aşteaptă ca industria transportului aerian să obțină un profit net de 4,7 miliarde de dolari

avion aviatie IATA Sursa foto: Twitter/@IATA

Companiile aeriene vor reveni pe profit anul viitor, pentru prima dată după 2019, în condiţiile în care reluarea călătoriilor cu avionul va continua, după doi ani de restricţii din cauza COVID-19, a estimat marţi Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), informează Reuters.

Companiile aeriene au pierdut zeci de miliarde de dolari în 2020 şi 2021 din cauza pandemiei, însă în prezent călătoriile cu avionul au fost reluate parţial, iar unele aeroporturi au probleme în a face faţă numărului crescut de pasageri.

Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni se aşteaptă ca industria transportului aerian să realizeze anul viitor un profit net de 4,7 miliarde de dolari, în contextul în care peste patru miliarde de pasageri ar urma să zboare cu avionul în 2023. Anterior, aceeaşi asociaţia estima că revenirea la profitabilitate în 2023 este posibilă.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

De asemenea, IATA şi-a revizuit semnificativ estimările referitoare la pierderile înregistrate în acest an de companiile aeriene din întreaga lume, până la 6,9 miliarde de dolari, de la 9,7 miliarde dolari cât estima anterior.

“Aceasta este o mare realizare, ţinând cont de amploarea pagubelor economice şi financiare provocate de restricţiile impuse de guverne în contextul pandemiei”, a spus directorul general de la IATA, Willie Walsh, cu privire la prognozata revenire pe profit în 2023.

Cu toate acestea, Willie Walsh, fost director la British Airways şi IAG, a avertizat că multe companii aeriene vor continua să se confrunte cu dificultăţi anul viitor, citând printre factori reglementările, costurile ridicate şi inconsecvenţa politicilor guvernamentale.

“Companiile aeriene trebuie să rămână vigilente faţă de orice majorare a taxelor sau tarifelor pentru infrastructură”, a spus Willie Walsh, adăugând că printre acestea se numără şi acele majorări făcute “în numele sustenabilităţii”.

IATA a precizat că prognozele sale se bazează pe ipoteza redeschiderii treptate a Chinei faţă de traficul aerian internaţional şi a relaxării politicii zero-Covid a autorităţilor chineze. Dacă aceste precondiţii nu se vor îndeplini, profitabilitatea companiilor aeriene va fi afectată. Un alt risc la adresa perspectivelor pentru 2023 este acela ca unele economii să alunece în recesiune.

IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: