Confederația Transportatorilor ,,COTAR” respinge plafonarea RCA pentru camioane la 4500-5000 de lei așa cum au cerut șoferii care protestează, dar susține tariful de referință de 8600 lei pentru clasa B 0

vama-giurgiu-camioane-640x400

Confederația Operatorilor și Operatorilor Autorizați din România (COTAR) respinge solicitarea de plafonare a prețului RCA la 4500-5000 de lei pentru un camion (cap tractor) clasa Bonus-Malus B 0 așa cum au cerut șoferii care au protestat încă de miercuri pe Centura București și pe șoselele din țară, dar spune că tariful de referință calculat în 2023 de 8600 de lei este sustenabil, chiar și la jumătate față de prețurile reale din piață.

Miercuri, la declanșarea protestelor ,,spontane” transportatorii au formulat o listă cu revendicări printre care și Ordonanță de Urgență a Guvernului pentru plafonarea RCA la camioane la 5000 de lei, după cum Economedia a explicat aici. Comunicatul COTAR vine după ce sâmbătă, la ASF negocierile au eșuat, iar duminică, 14 ianuarie la ora 14 00 sunt programate negocieri la Ministerul Finanțelor :

,,În legătură cu plafonarea prețului RCA la un tarif de 4.500 de lei pentru clasa de bonus B0 – considerăm că initiative, în aceată formă, nu poate fi implementată, din 2 motive: a) acel tarif este nesustenabil, dacă mai vrem ca acea poliță RCA să poată despăgubi daunele produse din accidente. City Insurance a vândut polițe RCA la acel nivel de preț și a dat faliment, producând pagibe uriașe pe această piață.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

De asemenea, plafonarea pe termen lung a unui preț contravine legislației europene, iar o astfel de măsură nu poate fi menținută nici măcar pe termen mediu. Se poate face, însă, altceva: se poate lua ca reper tariful RCA de referință, care este unul sustenabil, astfel încât orice tarif RCA care depășește acel nivel să fie redistribuit de către BAAR spre una dintre companiile de asigurări care să fie obligată să îl accepte, la tariful de referință publicat pe site-ul ASF.

În cazul transportatorilor, tariful de referință publicat în luna decembrie 2023, valabil timp de 6 luni, este de 8.609 lei. Tariful nu a fost calculat nici de COTAR, nici de ASF și nici de vreo firmă de asigurări. Este un tarif calculat de o firmă de consultanță din „Big 4”, tarif RCA complet sustenabil și despre care nu se poate bănui că va conduce la falimentarea unui nou jucător din piața RCA, dar va fi aproape la jumătate din prețurile reale de vânzare ale RCA-ului de astăzi pentru transportatori.” a transmis duminică, 14 ianuarie COTAR.

COTAR susține mutarea cântarelor din vămi, deși Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a respins propunerile transportatorilor legate de cântărire (au cerut eliminarea cântarelor) : ,,Scurtarea timpilor de trecere a frontierei, prin optimizarea controlului la frontiere. Toate cele 3 măsuri de la acest capitol pot fi implementate în termen de aproximativ 3 luni. Aici ne referim inclusiv la măsuri logistice care trebuie autorizate, cum ar fi mutatea cântarelor în diverse puncte de frontieră sau lărgirea în vama a spațiului de control.”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Una dintre principalele revendicări se referă la prețul mare al polițelor RCA.
    Angajații ASF au 16 salarii pe an și piața pe care ei ar fi trebuit să o supravegheze e distrusă, de unde prețurile imense ale polițelor. ASF este instituția unde sunt mufate căpușele politice de lux.
    Noul șef ASF, de-abia votat, nu are nicio experiență în domeniu, ce să se priceapă el să facă pe o piață deja destabilizată?😫
    Iar ceea ce s-a întâmplat cu profesorii face ca finalul protestului de acum să fie foarte greu de anticipat. Până și ultima fărâmă de încredere în instituțiile statului s-a dus dracului când dna ministru al Educației a replicat senin că promisiunea nerespectată privind salariul debutantului, de la care pleacă toate calculele, nu a făcut-o domnia sa, ci colegul de la Muncă, care nu mai e acum ministru. Și gata!😵😵

  2. Bani pentru specialii tarii si pentru baietii “destepti” vor fi intotdeauna, insa pentru cei care muncesc ogoarele roditoare si pentru profesori nu se gasesc bani.
    Nu-i nimic, atat cei care conduc Guvernul cat si colegii din coalitia USL 2.0 vor fi aspru pedepsiti la vot si li se va da o “palma” electorala in acest an.
    Deocamdata suntem o tara de speciali si smecheri, dar acest privilegiu national, acest cadou care nu e bazat pe contributivitate trag sperante ca va disparea definitv dupa alegerile parlamentare din acest an.
    Atat magistratii cat si militarii au salariu, si-au ales in mod liber profesia, nu i-a obligat nimeni sa aleaga cariera in magistratura sau militara, prin urmare aceste bazaconii numite pensii “speciale” sau “de serviciu” vor trebui sa dispara.
    Abia dupa disparitia lor societatea romaneasca nu va mai fi atat de divizata.
    Eu, personal, imi doresc o Romanie corecta, fara speciali si cu egalitate in fata legii!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.