Statisticile arată că în ultimii 2-3 ani, în ceea ce privește performanțele și capacitățile inteligenței artificiale, acestea s-au îmbunătățit semnificativ. Tehnologia este pregătită. Cred că ceea ce trebuie să se întâmple este disponibilitatea datelor, a declarat Mateusz Majewski, vicepreședinte regional pentru Europa de Sud-Est, UiPath, la conferința A.I. PLAY în business și administrație, organizată de Economedia.
„Dacă întrebarea este dacă tehnologia e pregătită să ajute? Absolut. Statisticile arată că în ultimii 2-3 ani, în ceea ce privește performanțele și capacitățile inteligenței artificiale, acestea s-au îmbunătățit semnificativ în privința recunoașterii limbilor străine și a imaginilor. Tehnologia este pregătită. Disponibilitatea datelor este esențială aici: dacă suntem capabili să extragem datele în mai multe moduri. Tehnologia este pregătită. Cred că ceea ce trebuie să se întâmple este disponibilitatea datelor, pentru că atunci inteligență artificială generativă de la Google, Microsoft, este pregătită să ajute la creșterea productivității”, a mai declarat Mateusz Majewski, vicepreședinte regional pentru Europa de Sud-Est, la conferința Economedia A.I. PLAY în business și administrație.
Acesta spune că România este într-un moment foarte critic în ceea ce privește perspectivele economice, fondurile europene, deschiderea guvernului. „Sunt multe lucruri care se întâmplă chiar acum. Uneori necesită mai mult timp”.
„România se află într-un loc foarte special. UiPath este unul dintre exemplele de companii care au crescut aici, au devenit publice și au avut succes, iar multe dintre aceste startup-uri se dezvoltă în România. Este nevoie de o mai multă colaborare între sectorul public și cel privat”, spune Mateusz Majewski, vicepreședinte regional pentru Europa de Sud-Est, UiPath.
Reprezentantul UiPath spune că trebuie să existe un mix între sectorul public și cel privat, precum și un schimb de cunoștințe. În țările europene se observă o nevoie de transfer de informații și de talente între cele două domenii, public și privat. De asemenea, trebuie schimbată și percepția asupra pieței.
„COVID a ajutat foarte mult la consumul de servicii publice online și observăm această schimbare în toată Europa. Cetățenii din Europa sunt dispuși să folosească serviciile publice online, ceea ce reprezintă un pas înainte în digitalizare. Consider că facem progrese în Europa în acest context”, precizează Mateusz Majewski.
Economedia o organizat marți, 28 noiembrie, o conferință imersivă despre transformarea bazată pe inteligența artificială a mediului de afaceri și a administrației din România. Conferința a puns în dezbatere o temă de importanță crucială pentru prezent și viitor: mai poate funcționa o organizație, fie că este publică sau privată, fără inteligența artificială? Totodată, a explorat cele mai eficiente modalități de a utiliza instrumentele AI în beneficiul companiilor și, în final, al fiecăruia dintre noi.