Constructorul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva susţine că nu sunt probleme cu grinzile de la pasaje / CNAIR menţionează în documente oficiale „deformări” ale grinzilor şi a cerut o monitorizare specială

Autostrada-Lugoj-Deva-sursa-API-640x400

Constructorul lotului 3 al Autostrăzii A 1 Lugoj-Deva anunţă că starea grinzilor de la podurile şi pasajele lotului este „Bună” şi „Foarte Bună”, date care rezultă din expertiza IPTANA, arată firma spaniolă Comsa, într-un drept la replică, după ce Economedia a scris la începutul lunii despre „deformările” grinzilor pe care CNAIR vrea să le studieze pentru a vedea dacă depăşesc sau nu toleranţele maxime admise.

Pe 2 decembrie, Economedia a scris despre o monitorizare specială pe care CNAIR o va face pentru lotul cu contract reziliat, licitaţia fiind deja lansată, documentele publice din caietul de sarcini arătând „necesitatea monitorizării în cazul tablierelor mixte la care s-au semnalat deformaţii ale inimilor grinzilor şi necesitatea măsurării inimilor grinzilor principale (vizibile în special la grinzile marginale, mai pronunţate pe câmpurile/panourile adiacente pilelor, în mijlocul câmpului/panoului delimitat de partea superioară, talpa inferioară şi rigidizări”.

Pe de altă parte, constructorul arată că: „articolul de presă prezintă în mod direct faptul că urmărirea specială s-ar datora exclusiv unor defecţiuni care ar fi fost cauzate de modul de execuţie a Lucrărilor, fără însă a se preciza faptul că această urmărire în timp a lucrărilor este o obligaţie ce de principiu revine proprietarilor, iar conform expertizei tehnice pretins citate, dar şi a celorlalte documente ce fac obiectul procedurii de licitaţie la care articolul face referinţă, urmărirea specială este necesară şi ca urmare a lipsei de întreţinere a autostrăzii după data încetării raporturilor contractuale, dar şi ca urmare a faptului că, urmare a încetării acestor raporturi contractuale, o serie de lucrări au rămas nefinalizate”, arată constructorul.

Redăm mai jos, documentul CNAIR care a stat la baza articolului, acesta poate fi consultat în întregime aici: Anexa 1 – Completare Proiect special.pdf (1)

Penalizări de 73 de milioane lei vs. pierderea garanţiei 

La rezilierea contractului, Răzvan Cuc spunea că recomandarea experţilor a fost de a cere constructorului o garanţie de 8-10 ani, dublare de perioadă refuzată după care a urmat o penalizare pentru neconformităţi de 73 de milioane lei (garanţia de bună execuţie fiind de 58 milioane lei). Pe de altă parte, la momentul rezilierii, Cătălin Drulă explica, în calitate de deputat în comisia de transporturi, că decizia rezilierii la 99% stadiu fizic şi 94% stadiu financiar este „o ticăloşie” care ajută de fapt, constructorul care acum „deschide şampania”. Practic, prin rezilierea contractului de 580 de milioane lei, Ministerul Transporturilor a pierdut garanţia de 4 ani, timp în care era obligat să repare orice problemă.

Dreptul la replică pe care l-a solicitat constructorul Comsa poate fi regăsit în format complet aici Cerere drept la replica Economedia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *