Contract de 850 milioane lei pentru modernizarea ultimilor 22 de kilometri de șină veche de tramvai din București: PORR, UTI, Swietelsky și Mari Vila au depus oferte

tramvaie imperio Sursa foto: Facebook/Societatea de Transport București - STB SA

Primăria Capitalei a primit patru oferte la contractul de 850 milioane lei pentru modernizarea ultimilor 22 de kilometri de șină veche de tramvai. Primul lot, cu o lungime totală de 18 km, include bulevardul Basarabia, Calea Călărașilor, Corneliu Coposu, Pallady și 1 Decembrie. Pe bulevardul Basarabia, în Sectorul 2 este una dintre cele mai degradate șine de tramvai din București. La cumpărarea tramvaielor de la Astra Arad, una dintre condițiile pentru finanțarea europeană a fost modernizarea ultimilor 50 de kilometri cu șină veche, iar la sfârșitul anului trecut PMB a reușit să semneze contractele de proiectare și execuție pentru 22 km. după cum Economedia a explicat aici.

La prima licitație PMB nu a primit oferte, constructorii solicitând o durată de execuție mai mare (acum PMB a alocat 33 de luni pentru proiectare și execuție). Potrivit datelor din contract, finanțarea este asigurată cu fonduri de la Buget. Primarul General Nicușor Dan va supune și miercuri, 6 martie Proiectul de Buget după ce consilierii generali au respins proiectul pe 1 martie.

Cele patru oferte depuse așa cum apar în SEAP:

1. Ofertant unic: PORR CONSTRUCT, Loturile: 1, 2,

2. Asociere: UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT (Leader), Drum Concept, BOG’ART, VIAROM CONSTRUCT, MARI-VILA COM, Loturile: 1,

3. Asociere: SWIETELSKY CONSTRUCT (Leader), URBAN PROFILE GRELE SRL, Loturile: 2,

4. Asociere: MARI-VILA COM (Leader), LUXTEN LIGHTING COMPANY, Loturile: 2,

Lotul 1, contract de 745 milioane lei:

Lot 1 – Reabilitare sistem rutier pe Bd. Th. Pallady, Bdul 1 Decembrie 1918, Bdul Basarabia, Calea Călărașilor, Bdul Corneliu Coposu inclusiv Bucla Complex Titan, lungime traseu 18.000 km, cale dublă linie curentă, acces și retragere. Infrastructura de tramvai aferenta liniei 40 are doua terminale (Piata Sfanta Vineri și Complex RATB Titan) și strabate urmatoarele artere: Bd. Corneliu Coposu, Calea Calarasi, Piata Eudoxiu Hurmuzachi, Bd. Basarabia, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Theodor Pallady.Linia de tramvai 40 este una din liniile eficiente, ea leaga cartiere importante ale orasului si, totodata, se realizează legătură cu transportul subteran (metrou).

Lot 2, contract de 111 milioane lei:

Lot 2 – Reabilitare sistem rutier: Obiect 2 – Reabilitare sistem rutier pe Bdul Pache Protopopescu și Str. Traian lungime traseu 1,900 km, cale dublă linie curentă. Infrastructura de tramvai aferenta liniei 55 străbate arterele Bd. Corneliu Coposu, Calea Călărași, Str. Traian, Bd. Pache Protopopescu, Sos. Iancului, Sos. Pantelimon. Zona modernizata a liniei de tramvai este pe Sos. Pantelimon, de la intersecția cu Sos. Iancului la terminalul Granitul și terminalul Sf. Vineri. Linia de tramvai 55 este una din liniile eficiente, ea leagă cartiere importante ale orașului si, totodată, se realizează legătura cu transportul subteran (metrou). Valoarea estimata obiect 2 este de 76.439.665,89 lei (fara T.V.A.). Obiect 13 – Reabilitare sistem rutier pe Bulevardul Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și Strada Traian B-dul Ferdinand I intre Sos. Mihai Bravu si str. Traian este deservit de linia de tramvai 14, lungime traseu 0,690 km cale dublă linie curentă. Starea tehnica precara a liniei de tramvai pe tronsonul propus pentru modernizare are o influenta negativa asupra materialului rulant existent, iar in viitor nu permite introducerea tramvaielor moderne, ceea ce ar impiedica dezvoltarea unui sistem de transport public de calatori atractiv şi eficient. Valoarea estimata obiect 13 este de 27.168.647,55 lei (fara T.V.A.). Obiect 15 – Reabilitare sistem rutier pe Strada Dristorului intre B-dul Camil Ressu si Strada Baba Novac, lungime traseu 0,220 km cale dublă linie curentă. Pe strada Dristorului linia de tramvai este amplasata in zona carosabila (pe un singur sens) si realizeaza legatura intre Sos. Mihai Bravu si B-dul Camil Ressu, asigurand astfel intoarcerea tramvaielor in caz de avarie pe tronsoanele adiacente.

Sursa foto: Facebook/Societatea de Transport București - STB SA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *