Cotaţiile cafelei au atins valori record în acest an care au dus la o creştere a preţurilor la cappuccino şi latte, dar în loc să renunţe la cafeaua zilnică, oamenii aleg opţiuni mai ieftine precum barista drive-through sau cafea boabe livrată la uşă, conform Bloomberg citat de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

O serie de date, inclusiv vizite la cafenele din SUA şi sondaje internaţionale în rândul consumatorilor, indică o schimbare a obiceiurilor consumatorilor de cafea și felul ăn care aceștia se adaptează la inflaţia persistentă. Acesta este un trend de business care creşte concurenţa pentru unele dintre cele mai mari lanţuri de cafenele, dar şi o schimbare culturală în rândul membrilor Generaţiei Z, preocupaţi de costuri.

„Cafenelele şi-au pierdut puţin din strălucire, din avânt, pe măsură ce piaţa cafelei consumată acasă a crescut. Există presiuni din punct de vedere al costurilor asupra oamenilor, care au nevoie de cofeină”, a spus James Hoffmann, influencer pe YouTube şi co-fondator al Square Mile Coffee.

Preţul boabelor de cafea arabica mai scumpe, preferate de lanţuri precum Starbucks Corp, a crescut mult în ultimul an, deoarece livrările globale care provin în mare parte din Brazilia au fost afectate de o combinaţie de vreme nefavorabilă şi tarife vamale. Chiar şi după recenta scădere provocată de decizia preşedintelui american Donald Trump de a elimina unele taxe, cotaţiile futures la New York se situează la aproximativ 3,60 dolari per livră, mai mult decât dublu faţă de nivelul mediu înregistrat în ultimele două decenii.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

În aceste condiţii, preţul mediu al unei ceşti obişnuite de cafea din meniurile restaurantelor din SUA a crescut cu aproape 20% de la începutul anului 2023, conform datelor compilate de Toast, care furnizează sisteme de vânzare restaurantelor.

Potrivit National Coffee Association, consumatorii americani cheltuie peste 100 de miliarde de dolari pe an pe produse din cafea. Pe măsură ce preţurile au crescut, oamenii „nu au redus neapărat consumul de cafea ci s-au reorientat spre segmentele mai ieftine”, a spus pentru Bloomberg Television Kona Haque, şefa departamentului de cercetare a mărfurilor de la ED&F Man, un important trader de produse agricole.

Într-un sondaj realizat în luna octombrie pe 1.900 de consumatori internaţionali de cafea, Citigroup Inc a constatat că creşterea preţurilor a determinat 37% dintre oameni să facă mai multă cafea acasă. Aceasta este o tendinţă mondială, deoarece consumatorii din SUA, Australia, China, Thailanda şi Marea Britanie fac schimbări similare. Dintre cei care nu făceau deja acest lucru, aproximativ două treimi au declarat băncii că se aşteaptă ca acest lucru să se schimbe în următoarele 12 luni.

În Marea Britanie, în timpul reducerilor de Black Friday de luna trecută, achiziţiile de aparate de cafea de uz casnic au crescut cu 43% faţă de anul precedent, conform datelor compilate de NielsenIQ.

O schimbare de comportament se înregistrează şi în rândul persoanelor care nu au timp sau înclinaţia de a prepara cafea acasă.

Locaţiile din SUA specializate în cafele drive-through mai ieftine precum şi magazinele de proximitate care au şi aparate de cafea înregistrează o creştere a vizitelor clienţilor, unele de două cifre, a declarat RJ Hottovy, şeful cercetării analitice de la Placer.ai, care urmăreşte traficul pietonal. În schimb, lanţurile consacrate Starbucks şi Tim Hortons, care au şi servicii drive-through, au înregistrat scăderi ale numărului de vizite per magazin din ianuarie până în noiembrie faţă de anul precedent.

Toate aceste tendinţe diferite se combină în ceea ce ar putea fi o schimbare generaţională în ceea ce priveşte modul şi locul în care oamenii beau cafea.