Cu toții avem câte o caserolă acasă. Ascensiunea și decăderea mărcii Tupperware: Cum a ajuns compania din pionier al designului practic la faliment

Caserole Tupperware Sursa foto Dreamstime

Odată cu cele mai recente știri privind declararea falimentului de către Tupperware Brands, Euronews a analizat modul în care compania de containere a fost pioniera designului practic și a unui nou model de marketing.

Tupperware, compania care a devenit sinonimă cu toate caserolele de plastic din bucătărie, a depus cerere de faliment în SUA. Ar putea fi un sfârșit trist pentru o firmă cu unul dintre cele mai omniprezente produse ale secolului 20 și 21.

Întreprinderea cu sediul în Florida a declarat că solicită intrarea în faliment conform capitolului 11 după ce nu a reușit să obțină o opțiune viabilă de preluare în urma dificultăților financiare. Tupperware Brands a suferit din cauza vânzărilor scăzute și a concurenței ridicate.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Tupperware a fost fondată de Earl Tupper în 1942, care a dezvoltat primul său recipient din plastic și l-a introdus pe piață în 1946.

Conceptul a explodat prin ideea ingenioasă de marketing a lui Tupper de a încuraja gospodinele din anii 1950 să organizeze petreceri Tupperware pentru a vinde produsele prietenilor și familiei lor.

„No sex, no sup, just Tup-Tup-Tup!”

Una dintre cele mai de succes gazde ale acestor petreceri a fost Brownie Wise, o femeie divorțată care nu doar a promovat brandul, ci a recrutat o echipă de vânzări care să promoveze produsele în numele ei.

Wise a devenit vicepreședinte al Tupperware Home Parties în 1951 și l-a încurajat pe Tupper să retragă complet produsele din magazine. Ea a creat apoi Tupperware Parties Inc și a creat sloganul „Fără sex, fără băutură, doar Tup-Tup-Tup!”.

Wise a lucrat inițial pentru Stanley Home Products, care a fost pionierul metodologiei de vânzări directe cu ajutorul petrecerilor. Este o idee de marketing care a fost adoptată ulterior de mai multe companii, precum Avon și Ann Summers, pentru a încuraja femeile să vândă produse precum machiaj și jucării sexuale rețelelor lor personale.

Popularitatea Tupperware a asigurat extinderea sa în Europa, iar produsele au devenit în curând un nume cunoscut în întreaga lume.

Ca urmare a succesului său, marca a devenit sinonimă cu toate recipientele de plastic pentru alimente, la fel cum mărci precum Kleenex, Xerox, Hoover, Coca-Cola și Velcro au devenit sinonime cu cele mai populare produse ale lor.

Cu toate acestea, în ciuda recunoașterii în creștere a mărcii, modelul vânzărilor directe și-a pierdut din popularitate pe parcursul secolului XXI. În 2003, compania și-a închis operațiunile din Regatul Unit și Irlanda din cauza nemulțumirii consumatorilor față de modelul de comercializare.

Vânzările s-au îmbunătățit în timpul pandemiei Covid-19, dar nu a fost suficient pentru a salva compania.

Pe măsură ce consumatorii au început să opteze pentru alternative mai puțin costisitoare, Tupperware a intrat în declin. Soarta tristă a companiei a fost cauzată, în parte, de calitatea ridicată a produselor Tupperware. Odată ce ați cumpărat produsele lor, probabil că nu ați mai fi avut nevoie să cumpărați altele pentru o lungă perioadă de timp.

În plus, o aversiune din ce în ce mai mare a publicului față de produsele din plastic în locul unor materiale mai ecologice a însemnat că și piața de vârf s-a îndepărtat de marcă.

Tupperware a raportat datorii totale de peste 1,2 miliarde de dolari (1,1 miliarde de euro) și active totale de 679,5 milioane de dolari (608,2 milioane de euro).

Sursa foto: Justlight | Dreamstime.com

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: