În vreme ce mai toți ochii interesați de soarta pieței auto europene erau concentrați pe duelul pentru supremație în vânzări dintre Stellantis și Volkswagen, câștigat, până la urmă de primii, la o diferență de sub 700 de mașini, duo-ul Hyundai – Kia se folfila spre vârful pieței cu o strategie excelentă și cu mașini de calitate, mai mult cu o ofertă bună de mașini electrice, care încep să fie preferate de europeni.
În ciuda problemelor cauzate de pandemie și de penuria de semiconductori, Hyundai-Kia a reușit să depășească un milion de mașini vândute anul trecut, cu tot cu utilitarele, iar la autoturisme, cu un total de 828.000 de unități vândute, a ajuns la o cotă de piață de 8,5%, pe locul patru în Europa, după Stellantis, Volkswagen și Renault.
De altfel, Hyundai a început să producă SUV-ul Kona Electric la uzina sa din nord-estul Republicii Cehe la începutul anului 2020, triplându-și astfel oferta, alături de Kia e-Niro, care împărtășește un preț semi-accesibil împreună cu o autonomie decentă.
Emilio Herrera, director de operațiuni al Kia Europe, a declarat la începutul pandemiei că Europa a devenit punctul focal pentru creșterea vânzărilor sale globale de vehicule electrice.
Însă, acele vehicule erau conversii ale modelelor pe benzină, care tind să includă compromisuri. Proiectarea mașinilor și a crossover-urilor pentru a găzdui sistemele de propulsie electrice sau cu combustie — baterii și motoare pentru prima, motoare și rezervoare de benzină pentru cele din urmă — are ca rezultat risipa de spațiu, masă suplimentară și eficiență irosită.
Lucrurile s-au schimbat cu Hyundai Ioniq 5, conceput special pentru a fi electric, care oferă mai multă autonomie și spațiu și o accelerație mai bună decât Kona Electric. Iar EV6 al Kia este și mai rapid și deja este așteptat sedanul Hyundai Ioniq 6, care va fi lansat în acest an.
Au existat o mulțime de predicții de ani în urmă potrivit cărora creșterea vehiculelor electrice va duce la perturbări efectuate de noii veniți precum Tesla, care încă așteaptă aprobarea pentru a porni prima sa fabrică europeană de lângă Berlin.
Una dintre ele e faptul că recentul succes al Hyundai-Kia indică faptul că unii dintre producătorii mai mici au o șansă reală de a-se repoziționa și dacă o fac cu inteligență, ajung, iată, aproape de vârful topului european, mai ales că pare a se fi adaptat foarte bine la producția de mașini electrice.