Cum a ajuns Trenul Regal al României să fie închiriat cu 40.000 de euro pentru un chef cu lăutari de Ziua Națională. Ministrul Grindeanu, acuzat că nu intervine pentru a opri rușinea

Trenul Regal Șpiriț cu Lăutari

Trenul Regal, un simbol național pentru istoria României, a fost închiriat pentru o petrecere privată „cu șpriț și lăutari” chiar de 1 decembrie, Ziua Națională. 80 de persoane au plătit câte 500 de euro (40.000 de euro în total) pentru un chef în trenul regal care l-a condus pe Regele Mihai pe ultimul drum, la Curtea de Argeș, în 2017.

Societatea Feroviară de Turism SA, o instituție din subordinea Ministerului Transporturilor, dar sub controlul unui administrator judiciar pentru că este în faliment, a închiriat Trenul Regal pentru o petrecere pe ruta Gara Băneasa – Sinaia, deși condițiile de închiriere sunt stricte și nu pot aduce atingere acestui simbol. Astfel, potrivit Europa Liberă Trenul Regal poate fi închiriat pentru evenimente „de interes cultural, stiințific, promovarea istoriei culturale și a tradițiilor României, fără a fi lezate în vreun fel numele trenului de epocă și toate pozițiile și simbolurile acestuia”. Organizatorul evenimentului dă asigurări că nu vor fi manele, ci promovarea muzicii lăutărești, autentice (detalii aici)

Reacțiile din spațiul public

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Casa Regală a României consideră că istoria națională nu poate fi închiriată, iar petrecerea cu zaiafeturi de odinioară este „aproape o blasfemie” în timp ce, în plan politic, deputatul PNL, Alexandru Muraru, istoric și consilier al premierului Nicolae Ciucă, i-a solicitat ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu să intervină pentru a opri afrontul.

„Atingerea adusă valorilor istorice prin închirierea Trenului Regal de către o companie care intenționează să organizeze în vagoanele regale petreceri lăutărești pentru 1 Decembrie este intolerabilă și trebuie stopată imediat. Am primit cu multă îngrijorare informația potrivit căreia trenul regal care l-a condus pe Regele Mihai pe ultimul drum, la Curtea de Argeş, urmează să găzduiască, cu girul Societății Feroviare de Turism SA, o petrecere cu “muzică lăutărească și brânzeturi fine”, pentru un eveniment privat.

Casa Regală și opinia publică dezaprobă vehement acest tip de manifestare în trenul în care patru generații ale Familiei Regale au trăit momente istorice. Din acest motiv, îi solicit public ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, să intervină urgent și să oprească iminenta ofensă adusă memoriei acestui simbol național al istoriei noastre.

Ministrul Transporturilor trebuie să înțeleagă faptul că lipsa de reacție într-o asemenea situație înseamnă lipsa de respect pentru Casa Regală și opinia publică generală, lăsând să genereze un precedent periculos pentru simbolistica istorică și identitatea regală”, afirmă Muraru.

Trenul Regal, folosit în prezent de către Familia Regală, a fost inaugurat în anul 1928 și a fost gândit ca un mijloc de transport pentru Regele Ferdinand Întregitorul și Regina Maria, în vizitele lor numeroase pe teritoriul României Mari. Trenul a fost fabricat în Italia la solicitarea statului român, la uzinele Ernesto Breda /Construzioni Meccaniche Milano, din 1926 până în 1928. Din păcate, el a fost livrat României și a intrat în serviciul Casei Regale a României la un an după trecerea la cele veșnice a Regelui Ferdinand care, astfel, nu s-a putut bucura de el. Primii zece ani din istoria trenului sunt legați de Regina Maria, de Regele Mihai, de Regina Mamă Elena și, desigur, de Regele Carol al II-lea, potrivit Casei Regale.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Scârț Marițo! Ce să ne povestim, ii lezăm onoarea lui Mişu Bâl-Bâl! Cu banii pe chirie se pate plăti întreținerea relicvei, nu fiți fraieri! Dacă banii intrau în buzunarul Margaretei, ia să vezi că nu mai cârâia nimeni!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.