Cum reușește compania mamă a Dacia să iasă învingătoare în haosul tarifelor lui Trump, cu ajutorul mărcii românești

dacia bigster Sursa: Renault

Tulburările provocate de politicile comerciale ale lui Donald Trump au prins în capcană întreaga industrie auto, cu excepția unui jucător mai mic: Renault din Franța, scrie Financial Times.

După ce a ieșit dintr-o redresare de cinci ani sub conducerea lui Luca de Meo și cu vânzări aproape inexistente în SUA, Renault este izolat – cel puțin pentru moment – de tariful de 25% pe care Trump l-a impus pentru toate vehiculele importate în SUA.

„Am avut atâtea necazuri ca director general al Renault în ultimii patru ani, dar cel puțin, în acest caz, nu trebuie să fiu primul îngrijorat”, a declarat de Meo într-un interviu acordat înainte de anunțarea tarifelor impuse de președintele american.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Cu toate acestea, analiștii și persoanele din interiorul companiei spun că o încetinire mai amplă a pieței cauzată de haosul tarifelor ar putea afecta planurile lui de Meo de a extinde în continuare cota Renault în vehiculele electrice, precum și în cele hibride.

„În timpul furtunii, ne descurcăm destul de bine, dar vom vedea cum arată barca după aceea. Furtuna este dură”, a declarat un insider al companiei.

Tarifele radicale ale lui Trump asupra vehiculelor și componentelor auto au perturbat lanțurile de aprovizionare, afectând mulți jucători mari, inclusiv Toyota, Volkswagen, General Motors și Hyundai.

Renault, izolată de incertitudinea tarifelor

Stephen Reitman, analist la Bernstein, a declarat că Renault a fost printre cele mai bine izolate de incertitudinea tarifelor, deși acest lucru nu ar fi valabil în cazul „unei prăbușiri generalizate a pieței”.

Sub conducerea lui de Meo, Renault și-a consolidat structura costurilor și și-a modernizat modelele, cu ajutorul fostului director de inginerie al PSA, Gilles Le Borgne.

Renault și-a menținut capacitatea globală de producție și amprenta geografică la o scară mai mică în comparație cu alți producători auto, producând mai puține mașini la marje mai mari. Acest lucru a fost validat într-un moment în care rivalii săi europeni mai mari Stellantis și VW au fost afectați de presiunile din China și SUA.

Cu toate acestea, în ciuda faptului că vânzările sale în SUA sunt aproape inexistente, Renault nu a fost imun la îngrijorările legate de încetinirea globală și de impactul tarifelor asupra cererii de automobile, prețul acțiunilor sale scăzând cu 9% de când Trump a anunțat tarifele.

După finalizarea restructurării, de Meo dorește să crească ponderea vehiculelor electrice în vânzările Renault de la aproximativ 12% la 20%, reducând totodată decalajul față de Toyota pe piața europeană a hibrizilor. Constructorul japonez are o cotă de piață de 48% în regiune, comparativ cu 20% pentru Renault.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Renault, în finala Ligii Campionilor”

„Ambiția mea este să mă asigur că Renault poate juca în finala Ligii Campionilor, deoarece cred că avem capacitatea și resursele necesare”, a declarat de Meo, referindu-se la competiția europeană de fotbal de club.

De asemenea, a revizuit alianța sa de 25 de ani cu Nissan în 2023 și este pe cale să își reducă participația la partenerul său japonez cu probleme, cândva de până la 43%, la 10%. În prezent, deține 36%, inclusiv o participație de 18,7% deținută într-un trust francez pe care dorește să îl elimine.

Un bancher din sector a declarat că nu se așteaptă ca Renault să se grăbească să vândă participația, mai ales după eșecul negocierilor de fuziune dintre Nissan și Honda. Prețul acțiunilor Nissan a scăzut cu 35% în acest an sub amenințarea tarifelor vamale, ceea ce face vânzarea neatractivă.

Dar, în ciuda izolării sale față de SUA, observatorii din industrie se întreabă cât timp va mai putea să sfideze scăderea cererii de vehicule noi în Europa, o regiune care reprezintă două treimi din vânzări.

În timp ce „a fost o redresare mare, de mai mulți ani … trecând de la o pierdere la o marjă de 7,5%, această parte a poveștii și-a urmat cursul”, Philippe Houchois, analist la Jefferies, a declarat într-un videoclip pentru clienți, în timp ce brokerul și-a redus ratingul Renault de la cumpărare la menținere.

Nouă strategie de creștere, în piață cu cerere în scădere

De Meo urmează să prezinte în acest an o nouă strategie de creștere care se va concentra probabil pe investițiile în tehnologie și inovare și pe extinderea activității Renault în domenii „adiacente” automobilelor, cum ar fi software și finanțe.

De asemenea, compania se bazează pe parteneriate pentru a compensa lipsa sa de amploare. Pentru a face față concurenței în creștere din China, Renault a încheiat un parteneriat cu Geely pentru o afacere cu motoare cu combustie și are colaborări în Coreea de Sud și Brazilia.

Dacia, element cheie pentru creștere 

Însă cheia creșterii viitoare va fi îmbunătățirea vânzărilor din gama sa de vehicule electrice. Rezultatele solide ale Renault au fost determinate de vânzările și marjele puternice ale mărcii Dacia, cu costuri reduse și în mare parte cu motor cu combustie; vânzările de vehicule hibride au crescut, de asemenea, cu 45% anul trecut, ajungând să reprezinte un sfert din vânzări – cu toate acestea, vehiculele sale complet electrice s-au vândut slab anul trecut.

Vânzările de vehicule electrice au scăzut cu aproximativ 20%, reprezentând doar 9% din totalul grupului, deoarece modelele mai vechi au fost retrase înainte de lansarea noilor modele, precum R5.

Acest lucru s-a întâmplat în cadrul unei încetiniri mai ample a pieței europene, care dă acum semne de redresare. În primele două luni ale anului, vânzările de vehicule cu baterii au crescut cu 28% față de anul precedent, reprezentând 15% din vânzările de mașini noi, conform Acea, grupul industrial.

Într-o vizită recentă la uzina companiei din Douai, nordul Franței, care acum se concentrează exclusiv pe modele electrice, de Meo a declarat că aceasta este „inima bătăliei” pentru viitorul constructorului auto.

Fabrica va produce modele ale noului R5 E-Tech pe măsură ce acesta va fi lansat în Europa în următoarele luni. Renault planifică, de asemenea, un nou EV de la Dacia și o versiune mai accesibilă a modelului R5.

R5 este al zecelea cel mai vândut automobil francez în primele trei luni ale anului, iar analiștii de la HSBC au remarcat că compania are comenzi puternice de la lansări la sfârșitul anului 2024.

Dar, cu un portofoliu de produse nou, producătorul auto trebuie să continue să convingă clienții să cumpere noile sale game electrice, o sarcină îngreunată de tarifele care se așteaptă să încetinească economia globală și să crească prețurile vehiculelor.

„Trebuie să vedem că europenii sunt un pic mai convinși de ideea de a cumpăra mai multe mașini electrice”, a declarat de Meo la Douai. „Dar jucăm pentru a câștiga, nu pentru a pierde”.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.