Scumpirea accentuată a energiei determină și marile lanțuri de magazine să ia măsuri pentru a face economii. Primul anunț a venit de la rețeaua Lidl, care a anunțat săptămâna trecută că își va reduce programul. În acest context, Economedia a trimis întrebări către toți marii retaileri alimentari (cora, Mega Image, Carrefour, Kaufland, Profi și Auchan) pentru a afla ce măsuri iau pentru a realiza economii la energie.
Lidl reduce programul
Din 26 septembrie, toate magazinele Lidl deschid mai târziu cu o jumătate de oră și închid cu o oră mai devreme. Programul va fi după cum urmează:
Luni – Sâmbătă: 07:30 – 21:00
Duminică: 08:00 – 19:00.
Economedia a întrebat Lidl dacă programul redus va afecta turele angajaților, programul lor de lucru și salariul lor și dacă acesta va duce la eliminarea unor posturi și concedieri. De asemenea, am cerut și Lidl să precizeze dacă reducerea programului este un temporară. Compania nu a dorit să comenteze în niciun fel.
Cora: becuri cu LED și frigidere moderne
Și Cora anunță, la solicitarea Economedia.ro, că va trece la eficientizarea consumului de energie.
Printre măsurile luate sau aflate în curs de implementare, la nivelul rețelei naționale cora, sunt: înlocuirea iluminatului clasic cu tehnologie LED, instalarea de echipamente frigorifice moderne, cu un consum redus de energie, eficientizarea programului de funcționare în zona de producție brutărie, gastronomie etc, precum și implementarea de softuri de control al consumului.
Ceilalți mari retaileri alimentari contactați nu au răspuns
Economedia a cerut și altor lanțuri de magazine să spună dacă vor trece la economisirea energiei prin reducerea programului, așa cum a făcut Lidl, ori dacă au în vedere alte măsuri.
Kaufland a spus că nu comentează, iar ceilalți (Carrefour, Mega Image, Auchan și Profi) nu au răspuns încă solicitărilor noastre. Vom reveni cu actualizări pe măsură ce vom primi răspunsuri.
Asociația Marilor Rețele Comerciale: Deciziile vor fi luate de fiecare rețea în parte
De asemenea, există o reală preocupare și la nivelul marilor lanțuri de magazine din România, pentru a economisi energia. La nivelul Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR) se poartă discuții în acest sens, dar deciziile vor fi luate de fiecare rețea în parte, a spus George Bădescu, directorul executiv al AMRCR, pentru Economedia.ro.
Pe de altă parte, el a adăugat că Asociația Marilor Rețele Comerciale din România are în permanență un dialog și cu autoritățile pentru a găsi soluții la prețurile tot mai mari ale energiei. George Bădescu, directorul executiv al AMRCR, a afirmat că „o ofertă mai echilibrată din piața energiei” este una din soluțiile pe care le consideră potrivite.