„Curg bolovani la foc automat”. Semnal de alarmă tras de un fost secretar de stat în Transporturi despre lucrările pe Valea Oltului: „Ce se va întâmpla când vor începe lucrările pe bune la autostradă?”

Bolovani Valea

Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, trage un semnal de alarmă cu privire la lucrările de defrișare care au loc pe Valea Oltului, în vederea construcției autostrăzii Sibiu – Pitești. El spune că în acest moment „curg bolovani pe drumul național la foc automat” și se întreabă „ce se va întâmpla când vor începe lucrările pe bune la autostradă?”

El atrage atenția că ar putea apărea pericole pentru șoferi, pentru că ar putea cădea bolovani și în următoarele luni, odată ce nu vor mai exista copaci care să îi susțină, și datorită unor episoade de ploaie, vânt, cicluri de îngheț-dezgheț care afectează rocile proaspăt descoperite.

Conform lui, soluția pe termen scurt, mediu și lung pentru a evita pericole pentru șoferi ulterior deschiderii circulației este  un drum provizoriu pe cealaltă parte a Oltului, pe acel sector sensibil de 7 km dintre Boița și Lazaret.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Și Asociația Pro Infrastructură spunea anterior că soluția “decentă într-o țară normală” ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod temporar și folosirea infrastructurii existente.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu transmitea, drept răspuns, că ar fi dificilă construirea unui pod peste Olt și mutarea traficului pe un drum județean neasfaltat.

Totuși, inclusiv ministrul publica imagini cu scurgerile de bolovani:

Semnalul de alarmă tras de Horațiu Cosma:

„Pasul 1: A închis Grindeanu Valea Oltului.
Pasul 2: Câteva utilaje s-au apucat timid de făcut drumuri de șantier pe versanți și pregătit defrișarea copacilor.
Pasul 3: Curg bolovani pe drumul național la foc automat (Doamne ferește să continuă să cadă și la noapte, după redeschiderea circulației).
Pasul 4: Să presupunem că, în cazul fericit, continuă în următoarea lună acest ”dans” cu stânci căzând ziua pe carosabil și oprindu-se miraculos noaptea.
Teoretic, peste o lună versantul va fi chelit de copaci și brăzdat de drumuri săpate prin stâncă, deasupra drumului național pe care se va relua complet circulația.
Se nasc niște întrebări legitime:
1. Ce va sta în calea altor bolovani să o ia la vale spre mașini peste 2, 3, 5 sau 7 luni, după episoade de ploaie, vânt, cicluri de îngheț-dezgheț care afectează rocile proaspăt descoperite?
2. Ce se va întâmpla când vor începe lucrările pe bune la autostradă, când zeci de utilaje se vor apuca de săpat cu totul acel versant? Se va închide din nou Valea Oltului 4 ani cât durează șantierul?
3. S-a gândit Sorin Grindeanu la pașii următori, la eventualele riscuri, la consecințe? Evident că nu.
Soluția pe termen scurt, mediu și lung este una singură: un drum provizoriu pe cealaltă parte a Oltului pe acel sector sensibil de 7km dintre Boița și Lazaret.
Există legislație de urgență pentru asta. Guvernul poate da ordonanță de urgență într-o zi, dacă e cazul. O astfel de lucrare trebuie să înceapă imediat și se poate face în câteva săptămâni.
Costă nimic în comparație cu daunele produse românilor prin închiderea Văii Oltului. Doar să vrea să muncească Ciolacu și Grindeanu”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Prevad urmatoarele:
    1. Daca nu vor muta circulatia pe celalalt mal al Oltului cu siguranta vor fi incidente cu daune materiale si probabil pierderi de vieti omenesti
    2. Constructorul nu va putea efectua lucrarea si se vor cauta alte solutii tehnice
    3. Cred ca vor fi nevoie de mai multe tunele pe traseu, lucru care va spori de multe ori cheltuielile cu executarea tronsonului.
    4. Constructia efectiva a tronsonului 2 va dura mai mult timp si va fi mult mai anevoioasa decat s-a estimat( pe grnunchi)
    5. Desi ambele firme din asociere sunt puternice( in tara lor)aici au deja probleme cu forta de munca si vom vedea pe viitor ( daca se apuca intr-un final) ce resurse vor aloca pentru lucrare.
    Si asa ca de final… daca pământul si puterile supreme vor ingadui se va face.

    • Speram sa aduca turci sa lucreze la noi , ca e clar ca in Romania forta de munca lipseste, iar italienii nu e clar cum se vor descurca…

  2. Țineți minte ! Așa zisă autostradă nu va rezista în timp. În vreo 25-30 de ani, pe alocuri, lucrarea se va surpa dacă nu se vor face lucrări serioase de hidroizolare a solului. Apa se va infiltra și va săpa, se vor forma goluri ce vor favoriza alunecările de teren. Astfel valea va fi închisă pt o perioadă nededetermnată. Întrebare. Va fi tras cineva la răspundere pt viețile pierdute și pagubele materiale ?

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.