Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, trage un semnal de alarmă cu privire la lucrările de defrișare care au loc pe Valea Oltului, în vederea construcției autostrăzii Sibiu – Pitești. El spune că în acest moment „curg bolovani pe drumul național la foc automat” și se întreabă „ce se va întâmpla când vor începe lucrările pe bune la autostradă?”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

El atrage atenția că ar putea apărea pericole pentru șoferi, pentru că ar putea cădea bolovani și în următoarele luni, odată ce nu vor mai exista copaci care să îi susțină, și datorită unor episoade de ploaie, vânt, cicluri de îngheț-dezgheț care afectează rocile proaspăt descoperite.

Conform lui, soluția pe termen scurt, mediu și lung pentru a evita pericole pentru șoferi ulterior deschiderii circulației este  un drum provizoriu pe cealaltă parte a Oltului, pe acel sector sensibil de 7 km dintre Boița și Lazaret.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Și Asociația Pro Infrastructură spunea anterior că soluția “decentă într-o țară normală” ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod temporar și folosirea infrastructurii existente.

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu transmitea, drept răspuns, că ar fi dificilă construirea unui pod peste Olt și mutarea traficului pe un drum județean neasfaltat.

Totuși, inclusiv ministrul publica imagini cu scurgerile de bolovani:

Semnalul de alarmă tras de Horațiu Cosma:

„Pasul 1: A închis Grindeanu Valea Oltului.
Pasul 2: Câteva utilaje s-au apucat timid de făcut drumuri de șantier pe versanți și pregătit defrișarea copacilor.
Pasul 3: Curg bolovani pe drumul național la foc automat (Doamne ferește să continuă să cadă și la noapte, după redeschiderea circulației).
Pasul 4: Să presupunem că, în cazul fericit, continuă în următoarea lună acest ”dans” cu stânci căzând ziua pe carosabil și oprindu-se miraculos noaptea.
Teoretic, peste o lună versantul va fi chelit de copaci și brăzdat de drumuri săpate prin stâncă, deasupra drumului național pe care se va relua complet circulația.
Se nasc niște întrebări legitime:
1. Ce va sta în calea altor bolovani să o ia la vale spre mașini peste 2, 3, 5 sau 7 luni, după episoade de ploaie, vânt, cicluri de îngheț-dezgheț care afectează rocile proaspăt descoperite?
2. Ce se va întâmpla când vor începe lucrările pe bune la autostradă, când zeci de utilaje se vor apuca de săpat cu totul acel versant? Se va închide din nou Valea Oltului 4 ani cât durează șantierul?
3. S-a gândit Sorin Grindeanu la pașii următori, la eventualele riscuri, la consecințe? Evident că nu.
Soluția pe termen scurt, mediu și lung este una singură: un drum provizoriu pe cealaltă parte a Oltului pe acel sector sensibil de 7km dintre Boița și Lazaret.
Există legislație de urgență pentru asta. Guvernul poate da ordonanță de urgență într-o zi, dacă e cazul. O astfel de lucrare trebuie să înceapă imediat și se poate face în câteva săptămâni.
Costă nimic în comparație cu daunele produse românilor prin închiderea Văii Oltului. Doar să vrea să muncească Ciolacu și Grindeanu”.