Dacia a oprit fabrica de la Mioveni vreme de 48 de zile în 2021 și a pierdut producția a circa 90.000 de automobile

Dacia-modele-noi-sursa-Daca-e1599468162750

Dacia a reușit să ducă modelele Sandero și Duster pe locurile doi, respectiv 10 ca număr de înmatriculări, deși, după cum spun oficialii companiei, producția fabricii din Mioveni a fost oprită, în total, 48 de zile în acest an, din cauza crizei de componente.

E drept, modele Dacia se produc și în Maroc, după cum scria în 2020 Profit.ro, de exemplu, Sandero, fabricat exclusiv la Tanger și Casablanca. Pe liniile de producție de la Mioveni mai sunt dezvoltate modelele Duster și Sandero Stepway.

De asemenea, modelul electric Dacia Spring, aflat pe locul trei la înmatriculări în Europa, încă din primul an de când e pus pe piață, e produs în China, afectată mai puțin de criza de semiconductori, cele mai multe fabrici de profil fiind în zonă.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Opririle repetate ale fabricii au provocat în cazul Dacia, o pierdere de aproximativ 90.000 de vehicule, care nu au putut fi produse, au transmis oficialii Dacia, pentru Economedia.

Interesant e că, potrivit consultanților de la JATO, criza de sănătate și cea de semiconductori au determinat și reducerea ecartului dintre mașinile aflate în topul înmatriculărilor europene.

Astfel, lipsa de cipuri a avut un impact notabil asupra clasamentului general al modelelor. Poziția de vârf a fost ocupată de Renault Clio, însă între Renault și al patrulea model din clasament au existat mai puțin de 200 de unități. Renault și rivalii săi – Peugeot 208 și Dacia Sandero – nu au fost la fel de afectați luna trecută ca Volkswagen Golf sau Toyota Yaris, al căror volum a scăzut cu 72%, respectiv 65%.

Sursa foto: Jato

Criza de semiconductori și componente în general a extins și perioada de așteptare pentru un automobil produs de Dacia pentru piața românească la o medie cuprinsă între patru și cinci luni, în funcție de model.

De altfel, în producția fabricii de la Mioveni va intra și noul model de familie al Dacia, denumit Jogger, ale cărui programări s-au deschis de pe 1 decembrie, primele modele urmând să fie livrate clienților în martie 2022.

Jogger dispune de două motorizări: propulsorul cu alimentare mixtă benzină/GPL ECO-G 100 şi noul motor TCe 110 cuplat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Ambele motoare sunt echipate cu sistemul Start & Stop şi sunt conforme normei Euro 6D Full.

Preţurile variază între 13.990 Euro (TVA inclus) pentru versiunea Essential în configuraţie cu 5 locuri, echipată cu motorul ECO-G 100 şi 16.950 Euro (TVA inclus) pentru versiunea Comfort în configuraţie cu 7 locuri, echipată cu motorul TCe 110.

Jogger este al patrulea pilon al strategiei produs a mărcii Dacia. După micul vehicul urban 100% electric (Spring), hatch-back-ul Sandero şi SUV-ul Duster, Jogger oferă o noutate în segmentul vehiculelor de familie de până la 7 locuri. Jogger ar urma să înlocuiască modelul break Dacia Logan, care deja nu se mai produce, precum şi modelele Dokker şi Lodgy, care vor fi de asemenea retrase.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. De ce se retrage modele cu consum mic de combustibil ca MCV , LODGY , motprizare de 1 5 DCI , 90CP , 110CP sau 115CP , plus cu garda marita la sol sunt pentru România cele mai bune , dar se vede ,Nimeni Nu vrea cetatenii români sa o duca mai bine , la pret mic de achiziție .

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.