Prin ceaţa care învăluie piața auto italiană ce rămâne chinuită și incertă în ciuda sprintului realizat în ultimele două luni (+21% în decembrie și +19 în ianuarie), se află o stea care strălucește cu propria lumină. Este cea a Daciei, care culege roadele unei strategii curajoase și prudente, inspirată de obiectivul de a anula eticheta „low cost” care îi însoțise primii pași, cu cea de „value for money”, scrie Il Messaggero, potrivit Rador.
Schimbarea stilistică care a făcut ca întreaga gamă să fie mai atractivă și modernă și noua imagine a mărcii introdusă odată cu schimbarea logo-ului au însoţit decizia de a se concentra pe conținuturi concrete, uitând de gadgeturile inutile, atât de răspândite astăzi, graţie şi unei politici a preţurilor clară și transparentă, refractară la jocul reducerilor.
Pe scurt, succesul prezent se datorează strategiei produsul potrivit la momentul potrivit. Succes confirmat de cele peste 37.000 de comenzi acumulate în Italia din iunie 2022, data de începere a noului curs, care a făcut posibilă încheierea anului cu înscrieri care au crescut cu 9%, ajungând până la peste 67.000 de unități într-o piață care a scăzut per total cu 10, aducând „aripa” românească a grupului Renault de pe locul nouă, pe locul șase în clasamentul vânzărilor, cu o cotă record de 5,1%.
Astăzi, Sandero este cea mai vândută mașină străină din Italia, iar SUV-ul Duster este al cincilea în general și al treilea în rândul mașinilor străine, modelul Spring este cea mai vândută mașină electrică persoanelor fizice, în timp ce Jogger, care a sosit la jumătatea anului, a depășit deja 8.000 de comenzi și 6.000 de livrări și se pregătește să introducă pentru prima dată în portofoliul de produse al mărcii, cu versiunea Hybrid 140, un model cu propulsie termică și electrică. Evoluția în curs a fost ilustrată de conducerea Dacia Italia în cadrul unei întâlniri la sediul reprezentanței Paglini din Castellanza, în provincia Varese.