De ce vrea Grindeanu 4 miliarde de lei în plus la rectificarea bugetară: UMB, Pizzarotti și Trace vor trimite facturi lunare de câte un miliard pentru șantierele de pe Autostrada Moldovei

UMB Adjud

Ministerul Transporturilor va cere 4 miliarde de lei la rectificarea bugetară, suma fiind necesară mai ales finanțării lucrărilor pe Autostrada Moldovei unde sunt semnate 12 din cele 13 contracte prin PNRR.

Constructorii primelor două loturi dintre Ploiești și Buzău (Pizzarotti și Trace) și în special UMB care are în execuție 250 de kilometri între Buzău și Pașcani (10 loturi) vor emite facturi de câte un miliard de lei/lună, a explicat vineri ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

„Cu sau fără rotative și rocade, indiferent de cine va fi ministru, aici la rectificare va trebui să ceară bani în plus la Ministerul Transporturilor. Detaliez: Acest Guvern a fost învestit la sfârșitul anului 2021. Execuția bugetară în acel an era de 14 miliarde lei, un record pentru minister. Anul acesta, necesarul pe care noi îl avem creionat este de aproape 28 miliarde, iar în acest moment avem doar 24 miliarde lei. La rectificare, oricine va fi ministru nu poate să dea bani, ci să ceară bani pentru că banii merg la investiții. Ne apropiem de 90% bani care merg în investiții. De ce e nevoie de suplimentare și nu de dat bani: pe Titlul 61, pe PNRR avem 3 miliarde lei, din toate calculele noi deja am cheltuit vreo 2 miliarde cu tot cu ce a fost în 2022 pe Autostrada Transilvania, deci s-au cheltuit aproximativ 2 miliarde… Păi vă spun eu, vor începe să vină facturile pe A7 (n.r. Autostrada Ploiești – Pașcani) care vor fi în medie de un miliard de lei/lună, iar aceste lucrări sunt necesare. Oricine e ministru aici și e responsabil trebuie să ceară bani în plus care vor merge 100% pe investiții”, a declarat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Autostrada Moldovei, A7 Ploiești – Pașcani, este cel mai mare proiect de infrastructură din UE finanțat prin PNRR, banii alocați fiind de aproximativ 3 miliarde de euro, componenta împrumuturi (bani cu dobândă redusă, investițiile feroviare fiind pe granturi).

De la Ploiești la Buzău pe primele două loturi lucrează, dar cu întârzieri, asocierile Pizzarotti – Retter și Trace – Coni, iar lotul 3 este câștigat de Nurol, dar contestat. De la Buzău la Pașcani, toate cele 10 loturi sunt contractate cu UMB, fiind în lucru cu ordin de începere sau cu Autorizație de Construire emisă.

Comentarii

  1. La preturi de 20 mil euro pe km in zona de campie normal ca domnul Grindeanu vrea rectificare si plata pe luna, sa curga cu miliardele, parca vad cum sunt platiti soferi, 16 ore pe zi lucrate 1000 euro pe luna.

  2. Pentru acuratețe !
    Lungime traseu contractat de UMB – cca 250km.
    Valoare totală contracte ( conform HOTNEWS ) – 15,41 mld. lei , respectiv cca 3, 15 mld euro la un curs de 4,9 lei / euro.
    Cost mediu pe km – cca 12,32 milioane euro.
    Domnul Grindeanu sa își dea demisia imediat dupa ce Podul de la Brăila nu va fi inaugurat la sfârșitul lui iunie.
    In rest numai de bine.

  3. De ce preturile la autostrazi si drumuri expres sunt de 4 ori mai scumpe ca-n Ungaria si 5-6 ori mai scumpe decat in Croatia, tari maj dezvoltate decat noi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *