Romain Gauvin, Director Design Avansat & Design Exterior Dacia, a vorbit într-un interviu publicat pe site-ul producătorului auto Renault despre conceptul Dacia Hipster.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Romain Gauvin a rezumat proiectul într-o singură frază: „Am vrut să oferim mobilitate individuală tuturor celor care nu își mai pot permite acest lucru. A trebuit să rupem ceva pentru a crea noi posibilități.”
Cu Hipster Concept, Dacia se concentrează pe ingeniozitate. Trei metri lungime, patru locuri reale, un portbagaj modular cu o capacitate de la 70 la 500 de litri și, spune articolul respectiv, mai presus de toate, ideea de a face mobilitatea electrică simplă și accesibilă pentru toată lumea.
„Ne-am dorit un design care să fie instantaneu atrăgător și evident, o mașină pe care o poți înțelege dintr-o privire.”, mai spune Romain Gauvin
În proporțiile și concepția sa, totul pare logic și esențial: geamuri verticale pentru a maximiza spațiul interior, o singură culoare a caroseriei turnată în masă, mânere înlocuite cu curele și protecții laterale robuste realizate din materiale reciclate. O estetică funcțională și veselă, care amintește de sinceritatea obiectelor bine proiectate și utile.
În interior, același spirit continuă: „Ce ne-am dorit a fost să oferim un sentiment de protecție, robustețe și spațiu unei mașini care, de fapt, are dimensiuni foarte modeste.”
Rezultatul: un habitaclu luminos, surprinzător de spațios, în care patru adulți pot călători confortabil, în ciuda dimensiunilor exterioare compacte. Scaunele din față se contopesc într-o singură banchetă, un tribut adus mașinilor populare din trecut, iar tabloul de bord adoptă un concept minimalist și inteligent: smartphone-ul devine inima vehiculului. Așezat pe o stație de andocare, acesta activează totul, servind ca cheie digitală, sistem audio, sistem de navigație și chiar tablou de bord conectat.
„Ne-am gândit: de ce să adăugăm un alt ecran în mașină când avem deja un supercomputer în buzunar?”, zâmbește Romain Gauvin.
Această abordare surprinde filosofia proiectului: să folosești mai bine, în loc să folosești mai mult. Și există un detaliu pe care îl menționează toți cei care l-au văzut:
„Când oamenii se așează în interior, zâmbesc. Le readuce plăcerea mașinilor vechi, când totul era simplu și direct. Nu e magie, e de înțeles.”
Cu Hipster Concept, Dacia inventează un segment care încă nu există în Europa. Poziționată între microautoturismele fără permis și mașinile tradiționale de oraș, Dacia creează o categorie complet nouă: „Cred că cea mai mare inovație este că am propus ceva ce nu există încă. Poate că am anticipat un răspuns pe care piața nu îl aștepta.”
La fel ca Logan la vremea sa, Dacia Hipster Concept deschide o nouă cale. Dar de data aceasta, Dacia își propune să revoluționeze lumea electrică. Iar cheia stă în sobrietate: „Ne-am întrebat cum putem face o mașină și mai durabilă. Răspunsul a fost întotdeauna același: să o ușurăm, să o simplificăm, să o reducem. Mai puțin material, mai puțină energie, mai puțină complexitate.”
În esență, Dacia Hipster Concept este un adevărat manifest uman, crede Romain Gauvin, Director Design Avansat & Design Exterior Dacia.
„Am vrut să creăm o mașină pozitivă, veselă, care să te facă să vrei să te deplasezi fără să te simți vinovat.”
Acest proiect pune esențialul și bucuria în centrul designului auto: un vehicul ușor, sincer și captivant, care întruchipează plăcerea simplă de a te deplasa.„A fost o vreme când mașinile erau mai lente și mai puțin puternice, dar oamenii se bucurau mai mult de peisaj. Hipster Concept este un pic cam așa: un tip de mobilitate mai calmă, mai conștientă.”, mai spune el.
„Hipster Concept nu este o mașină magică, ci o mașină care reconectează oamenii cu simplitatea”, concluzionează Romain Gauvin.