Ancheta demarată de China asupra coniacului european este o reacţie la tarifele vamale suplimentare impuse de UE pentru automobilele electrice chineze, a declarat sâmbătă directorul financiar de la grupul francez LVMH, care deţine marca de coniac Hennessy, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Autorităţile chineze au anunţat vineri că intenţionează să organizeze au audiere asupra importurilor de băuturi spirtoase europene, majorând tensiunile în aceiaşi zi în care au intrat în vigoare tarifele provizorii impuse de Comisia Europeană asupra importurilor de automobile electrice chineze.
“Poţi să fii un jucător regional cu un rol foarte particular în globalizare, cum este cazul nostru, şi cu toate astea să devii ostatic în numeroase conflicte care nu au nimic de a face cu activităţile tale”, a spus Jean-Jacques Guiony director financiar la grupul de lux LVMH cu ocazia unui forum economic organizat la Aix-en-Province (sudul Franţei). “De fiecare dată când există un glonţ rătăcit într-un conflict comercial care are loc undeva, există o şansă bună că vei ajunge în situaţia în care vei fi nevoit să trebuiască să negociezi, să explici că nu faci dumping, că preţul coniacului este corect”, a adăugat Jean-Jacques Guiony.
Grupul LVMH produce articole de marochinărie, îmbrăcăminte, băuturi spirtoase şi şampanie, în principal în Franţa şi Italia, pe care le exportă în întreaga lume.
Reuters a anunţat vineri că Hennessy şi alţi producători europeni de coniac vor participa la o audiere organizată la Beijing în data de 18 iulie, în cadrul anchetei demarată de autorităţile chineze. La începutul anului autorităţile de la Beijing au demarat o investigaţie asupra acuzaţiilor că băuturile spirtoase din străinătate sunt vândute la preţ de dumping pe piaţa chineză, după o plângere în acest sens venită de la Asociaţia producătorilor chinezi de băuturi alcoolice.
Jean-Jacques Guiony a subliniat că disputele comerciale au consecinţe politice şi economice negative dar a adăugat că Europa trebuie să rămână unită, deoarece în prezent China consideră Europa ca fiind mai slabă decât SUA. “Nu trebuie să fim bolnavul globalizării”, a afirmat directorul financiar de la LVMH.