Directorul general Tarom, Bogdan Popescu și-a dat demisia la puțin peste două luni de la numire. Demisia va intra în vigoare începând cu 9 ianuarie, potrivit surselor Economedia. În cursul lunii ianuarie 2024, Consiliul de Administrație TAROM va face o nouă numire, posbil interimar din conducerea actuală. Inginerul Bogdan Popescu, absolvent al Facultății de Aeronave, fusese numit director general interimar începând cu 23 octombrie 2023 și l-a înlocuit pe Costin Iordache. Bogdan Popescu vine din zona privată, a lucrat la companii de renume precum Shell, Metro sau Microsoft, iar obiectivul a fost continuarea planului de restructurare și salvarea companiei.
Demisia vine în contextul discuțiilor cu oficialii Comisiei Europene privind ajutorul de stat pentru restructurare ce ar urma să fie aprobat, probabil la începutul anului 2024. Condițiile pentru aprobare au fost îndeplinite, le-a transmis vineri, angajaţilor directorul general demisionar al companiei, Bogdan Popescu.
,,Astăzi este ultima zi lucrătoare a anului 2023, un bun prilej de bilanţ, dar şi de revizuire a planurilor pentru viitor. La mijlocul lunii decembrie 2023, TAROM a concluzionat negocierile pentru achiziţionarea a două aeronave noi Boeing 737 Max, fiind agreate Scrisorile de Intenţie pentru semnarea viitoarelor contracte de leasing cu vânzătorul aeronavelor. Pe data de 14 decembrie, Consiliul de Administraţie a validat scrisorile şi le-a transmis Adunării Generale a Acţionarilor care, la rândul ei, a aprobat în data de 20 decembrie semnarea acestora de către management. Ieri, 28 decembrie 2023, scrisorile au fost semnate, fapt care înscrie compania TAROM ferm pe traiectoria restructurării şi modernizării. Prin securizarea celor două aeronave, care va fi formalizată prin contractele de leasing în următoarele 6-8 săptămâni, toate condiţiile solicitate de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat pentru restructurare vor fi fost îndeplinite. De altfel, Comisia a fost informată despre concluzionarea discuţiilor privind cele două aeronave şi, implicit, despre securizarea aportului de capital propriu al , ca parte a planului de restructurare. De asemenea, au fost clarificate ultimele întrebări ale Comisiei cu privire la planul de redresare, varianta actualizată a acestuia fiind trimisă la Bruxelles prin intermediul Ministerului Transporturilor şi al Consiliului Concurenţei’, se spune în mesajul directorului, obţinut de Agerpres.
Comisia Europeană va aproba în curând ajutorul de stat de 900 de milioane de lei pentru Tarom, dar operatorul aerian național trebuie să pună în aplicare Planul de Restructurare asumat care înseamnă și restructurări de personal. Și în 2022, Grindeanu spunea că Tarom trebuie să ajungă la ,,90 % personal navigant și 10 % personal suport, nu invers. ”
,,mă aștept ca în câteva săptămâni și nu exagerez când spun acest lucru să avem acel plan aprobat de către Bruxelles. Probabil au așteptat și schimbarea Guvernului (rotativa). Poate e mult acest termen de săptămâni, astfel încât TAROM-ul să primească acel ajutor. Au fost îndeplinite toate condițiile. Cu toată părerea de rău, Tarom trebuie să facă reorganizările care înseamnă și această restructurare. O companie de mărimea Tarom trebuie să aibă 90 % din personal, din angajați personal de bord. Nu vedeți acest procent în acest moment la Tarom. Cu toată părerea de rău dacă vrem să salvăm această Companie”. spunea în iunie Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.