CNAIR, prin Regionala de Drumuri București a lansat o nouă licitație pentru lucrări de reparații la viaductul ,,Valea Orății” de pe DN 1 Valea Prahovei, un pod de lângă Posada construit în 1925.
Viaductul de la Valea Orății, în circulație de aproape un secol, are o lungime de 96 de metri și o ,,stare tehnică necorespunzătoare cu elemente constructive aflate în stare avansată de degradare” atât la suprastructură cât și la elementele de rezistență care susțin calea podului, potrivit expertizei tehnice pe care a consultat-o Economedia. La prima licitație, lansată în octombrie 2022 pentru un cost estimat de 3 milioane lei, CNAIR nu a primit oferte, iar procedura a fost anulată. Acum, însă, valoarea a fost dublată la 5,9 milioane lei, iar constructorii pot depune oferte până pe 12 februarie 2024. Dincolo de valoarea estimată a CNAIR, reparațiile pe DN 1 Valea Prahovei, drum cu trafic intens în orice perioadă a anului se pot face doar după un plan de sistematizare pe care îl aprobă Direcția Rutieră și care poate fi modificat în funcție de mărimea coloanelor care se formează la sfârșit de săptămână. Ultima lucrare importantă pe DN 1 Valea Prahovei a fost anul trecut la Podul Bănești, lângă Câmpina, pod cu 2 benzi/sens unde s-au fost cozi mari din cauza restricțiilor.
Viaduct Valea Orății DN 1 Posada
Graficul general de execuție : primele 5 luni sunt alocate lucrărilor la infrastructură, în paralel, din luna III până în luna VII lucrări la suprastructură, iar din luna VII până în luna IX lucrări la rampele viaductului. În ultima lună a graficului se vor face lucrări în albia râului.
,,Viaductul a fost construit în anul 1925, fiind proiectat să preia încărcările clasei I de încărcare, convoiul german de calcul (încărcare cu compresor și oameni). Aplicarea lucrărilor de întreținere prevăzute asigură readucerea viaductului la condițiile de exploatare prevăzute în proiectul inițial în condiții normale de desfășurare a circulației rutiere și pietonale, garantate pentru o durată de exploatare de 30 de ani. Lățimea părții carosabile de 5 metri cu restricționarea circulației pe o singură bandă a impus lărgirea viaductului pentru 2 benzi. Lărgirea viaductului s-a realizat în 1978 prin execuția unui viaduct cu aceeași schemă statică, boltă dublu încastrat din vbeton armat cu lățimea de 3,5 metri, în aval de viaductul existent. ” -Expertiza Tehnică.
Autorizația de Construire pentru reparații la Viaductul Valea Orății este valabilă până la data de 26 mai 2024.