Constructorul brașovean Gott Strasse, care în urmă cu o săptămâna a finalizat Centura Sfântu Gheorghe (12 km), a depus singura ofertă la contractul CNAIR pentru reparații capitale la Podul Azuga pe DN 1 Valea Prahovei. Firma Gott Strasse a fost înființată în urmă cu 13 ani, a raportat 61 de angajați în 2023 și o cifră de afaceri de aproape 90 milioane lei. Perfect Consult Europe asigură serviciile de inginerie și consultanță tehnică.
Contractul pentru reabilitarea Podului Azuga, pod construit în 1926 a fost lansat în licitație în septembrie, iar la termenul-limită doar Asocierea Gott Strasse – Perfect Consult Europe a depus singura ofertă, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia. Contractul are o valoare estimată de 19 milioane lei și va fi semnat dacă oferta este declarată conformă.
Podul în boltă de pe DN 1, la km 133+941, este amplasat peste râul Prahova, în apropierea localităţii Azuga. Acesta are lungimea totală de 51,50 m și este așezat pe 3 bolți din beton armat. Podul a fost construit în anul 1926, a fost lărgit în anul 1979 și a fost consolidat pentru clasa E de încărcare în anul 2008. Însă între timp, datorită traficului foarte intens pe DN 1, podul s-a degradat grav la nivelul structurii de rezistență a suprastructurii, ceea ce pune în pericol siguranţa circulaţiei rutiere.
Pentru a putea începe lucrările la pod, care se vor face pe un singur sens, constructorul va trebui să construiască un pod provizoriu care să preia circulația, tot pe un singur sens.
Lucrările pe care trebuie să le deruleze constructorul:
Amintim că, anterior, în 2021, s-au derulat lucrări de reparații capitale la un pod apropiat, podul Azuga de la kilometrul 135, pe DN 1 – Valea Prahovei.
În iulie, CNAIR a semnat cu Iany ProCons contractul pentru serviciile de proiectare în vederea consolidării caraosabilului pe DN 1 între Azuga și Predeal iar în prezent se fac reparații la Podul Posada, dar fără restricții de circulație.