DN 1 Valea Prahovei : patru firme de proiectare au depus oferte la contractul CNAIR pentru consolidare între Azuga și Predeal/,,Zidul de sprijin se poate prăbuși în orice moment cu blocarea benzii Brașov-Ploiești”

DN 1 Valea Prahovei Tasare Azuga

Patru firme de proiectare au depus oferte la contractul CNAIR pentru consolidarea DN 1 între Azuga și Predeal, etapa proiectului tehnic. Pe DN 1 Valea Prahovei, expertiza tehnică indică două zone cu tasări și risc de surpare a benzii Brașov-București, după cum Economedia a explicat aici.

Durata contractului pentru servicii de proiectare DALI (detalii Autorizație Lucrări Intervenție), Proiect Autorizație de Construire, proiect tehnic execuție și Asistență tehnică pe durata execuție lucrări este de 22 de luni cu 6 luni pentru asistență tehnică pe durata execuției.

Ofertele din SEAP :

1. Ofertant unic : Iany ProCons,

2. Ofertant unic : Mem Project Construct S.r.l,

3. Ofertant unic : MIDRA DESIGN,

4. Ofertant unic : INFRACAD DP,

Două zone cu tasări și risc de surpare ale Drumului Național 1 Valea Prahovei urmează să intre în reparații la ieșirea din Azuga spre Predeal, potrivit CNAIR care a scos la licitație un contract pentru autorizații și proiect tehnic necesare lucrărilor de consolidare ale DN 1 între km. 136+800 și 137+600. Primul șantier din 2024 pe DN 1 Valea Prahovei va fi, cel mai probabil, la Posada unde sunt două oferte pentru reparațiile podului din 1925 (detalii aici).

Între Azuga (jud. Prahova) și intrarea în Predeal (jud. Brașov) sunt două zone cu probleme de stabilitate ale DN 1 pe banda de coborâre Brașov-Ploiești, pe partea cu râul Prahova și Magistrala CFR București-Brașov. Expertiza tehnică realizată în 2022 pe care a consultat-o Economedia arată că problema cea mai serioasă este la km. 137+550 unde platforma drumului este susținută de un zid de sprijin cu o lungime de 136 metri. ,,Jumătate din partea carosabilă și acostamentele aferente zidului de sprijin au suferit degradări majore, iar zidul de sprijin din zidărie de piatră prezintă desprinderi de piatră majore accentuate în permanență de trepidațiile date de circulația rutieră, ca intensitate și ca greutate. (n.r pe DN 1 Valea Prahovei camioanele circulă fără autirizații speciale doar noaptea). Colapsul se poate produce în orice moment cu consecințe greu de evaluat asupra siguranței circulației rutiere : blocarea circulației rutiere pe banda Brașov-Ploiești, accidente rutiere etc. ” Expertiza tehnică 2022 pe care a realizat-o Proex Construct. Expertiza arată că zidul de sprijin de 136 de metri trebuie refăcut complet din cauza degradărilor. Restricțiile de circulație vor fi stabilite doar după ce se predă documentația tehnică pentru lucrări și doar cu avizul Poliției Rutiere.

Pe DN 1 Valea Prahovei urmează să fie scoase la licitație contracte pentru pasajele supraterane de la Sinaia Sud și Sinaia Nord respectiv sensul giratoriu suspendat de la Predeal. Pentru pasajul subteran de la Azuga nu ar trebui să fie impuse restricții de trafic.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *