Președintele Franței, Emmanuel Macron, a prezentat un plan de investiții de 30 miliarde de euro pentru modernizarea economică a țării. Interesant din perspectiva industriei eMobility este faptul că două milioane de vehicule electrice și hibride urmează să fie produse în Franța până în 2030.
Planul de investiții prezentat de Macron este intitulat „Franța 2030” și vizează în primul rând consolidarea competitivității industriale a țării și dezvoltarea tehnologiilor viitoare. Din pachetul total de 30 de miliarde de euro, patru miliarde de euro urmează să fie investite în sectorul auto. În acest context, președintele francez a anunțat obiectivul de a produce două milioane de mașini electrice și hibride în propria țară până în 2030, în principal datorită a trei fabrici gigantice franceze pentru baterii. De asemenea, el a declarat obiectivul de a produce primul avion cu emisii reduse de carbon în Franța până în 2030.
Banii din pachetul acum pus împreună trebuie să curgă în termen de cinci ani. Primele împrumuturi – între 3 și 4 miliarde de euro – vor fi incluse în buget din 2022. Până în prezent, planul a fost conturat doar în esență, dar detalii suplimentare urmează să fie elaborate până la sfârșitul anului.
Cea mai mare zonă a investițiilor anunțate este sectorul energetic. Circa opt miliarde de euro vor fi pompate în modernizarea sa. Scopul este o „Franță cu emisii reduse de carbon și rezistentă”, după cum spune Macron. Țara continuă să își pună mari speranțe în sectorul nuclear, care poate conta pe un miliard de euro din pachetul de investiții.
Pe baza energiei nucleare, Franța dorește să devină și liderul pieței europene pentru hidrogenul verde până în 2030. În acest scop, Macron își propune să construiască cel puțin două gigafabrici în țară. Cu toate acestea, președintele francez afirmă că „energiile regenerabile în Europa nu vor fi niciodată suficiente” pentru a produce suficient hidrogen verde. Cu toate acestea, Franța vrea să investească 500 de milioane în economia hidrogenului.
Franța își propune să reducă emisiile de CO2 ale industriilor sale cu 35% între 2015 și 2030. Până în prezent s-a realizat doar o reducere de 4%.