Mecanicul trenului de marfă care a intrat în alt tren, joi, la Fetești, a adormit și era sub influența băuturilor alcoolice, a declarat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, care a precizat că nici sistemul de frânare automată nu era funcțional. El a cerut scuze pasagerilor care au plătit bilete.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

UPDATE Mecanicul de locomotivă care a provocat accidentul feroviar avea o alcoolemie de 0,4 la mie la testul alcoolscop, anunță Poliția Ialomița.

„Vreau să transmit un semnal foarte clar către acești operatori de marfă, din zona privată, că nu se mai pot juca cu sigurața pe sistemul feroviar. Un tren de marfă a intrat în spatele altui tren trecând peste toate semnalele. Sistemul de frânare automat nu era funcțional, ancheta o să spună de ce. Din primele informații, lucrurile nu erau în regulă nici la nivelul stării mecanicului de locomotivă. Din ce am înțeles, da, a adormit, înțeleg că era și sub influența băuturilor alcoolice. Există controale și inspecții care se fac ca în trafic, nu verifică fiecare șofer, se fac prin sondaj. Nu sunt testați toți mecanicii de locomotivă, nu cred că se întâmplă asta în nicio țară din lume”, a declarat Drulă.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

El a afirmat că „nu e o dimineață bună pentru sistemul feroviar”.

„Din păcate fenomenele meteo extreme au afectat traficul în București și peste asta și un accident între două trenuri de marfă. Toate echipele sunt în teren pentru a remedia această situație cât mai rapid. Evident în astfel de cazuri apar întârzieri, disconfort, neplăcere. Pasagerii care au plătit bilet sunt într-o situație extrem de neplăcută, și dacă sunt într-un ambuteiaj. Copilul meu de patru ani a fost într-un tren spre Constanța, săptămâna trecută, putea să se întâmple. În momentul în care se întâmplă o situație de calamitate lucrurile rămân blocate pentru multe ore. Oamenilor le cer eu scuze, ca responsabil al acestui sistem”, a precizat el.

Două trenuri de marfă s-au ciocnit la Feteşti pe Magistrala M 800 Bucureşti – Constanţa, iar circulaţia feroviară este închisă de la miezul nopţii. Trenurile spre și dinspre Litoral circulă pe rută deviată, anunță CFR Călători.

Totodată, un tren care venea dinspre litoral este blocat pe câmp, în apropierea Capitalei, de mai mult de nouă ore, după ce locomotiva s-a stricat. Printre pasageri se află şi zeci de adolescenţi care se întorc din tabără, de la Costineşti, dar și un grup de copii de 6-7 ani, scrie Antena 3.