Drulă îi cere lui Grindeanu să nu rateze obiectivele majore stabilite pentru 2022: 65 de kilometri de autostradă și drum expres, Podul de la Brăila și cele trei pasaje de pe Centura București

catalin drula ministerul transporturilor sursa foto: Facebook/ Cătălin Drulă

25 de kilometri de autostradă, 40 de kilometri de Drum Expres, Podul peste Dunăre de la Brăila, cele trei pasaje supraterane de pe Centura București Sud și Centura Timișoara sunt cele mai importante obiective de infrastructură rutieră care nu pot fi ratate anul acesta, spune fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă, care îl acuză pe actualul ministru, Sorin Grindeanu, că, la începutul sezonului de construcții, câteva investiții sunt întârziate.

Reacția lui Drulă vine după ce ministrul Grindeanu a verificat luni șantierul Drumului Expres Craiova – Pitești (lotul 2, unde lucrează UMB) și a confirmat că tronsonul Robănești – Piatra Olt (19 km) se deschide înainte de Sărbători, dar nu a prezentat un calendar și pentru a doua jumătate cu Centura Slatina. De asemenea, Drulă spune că ministerul condus de Grindeanu este tot mai departe de a deconta lucrări pe fonduri europene de 7 miliarde lei pentru că șantierele avansează greu.

În privința proiectelor de autostradă, Drulă susține că, încă din toamna anului trecut, agrease cu antreprenorii Porr și Alsim să termine înainte de termen primul lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești (13 kilometri Sibiu-Boița) și aprox. 11 kilometri pe lotul doi al Autostrăzii A 0 București Sud între DN 5 și DN 6 (lotul complet are 16 km. și termen 2023), de asemenea și podul peste Dunăre de la Brăila, parțial și cu drumurile de legătură : ,, Ministrul anti-infrastructură a început deja sarabanda de scuze și întârzieri chiar și pe proiectele pe care i le-am lăsat aproape gata încă din luna septembrie. Așa se întâmplă când te ții de politicăreală în loc să pui osul la treabă. Sunt câteva investiții majore pe care CU GREU le-ar putea rata domnul Grindeanu anul acesta. Dar cu PSD la butoane ne putem aștepta la ce e mai rău.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
Craiova – Pitești: 40km de drum expres între Balș și Slatina. La finalul mandatului meu, acum 6 luni, era finalizat în proporție de peste 90%;
Podul de la Brăila: drumurile de legătură le-am deblocat anul trecut, aveam calendar de inaugurare cu constructorul în 2022;
Autostrada Sibiu – Pitești (Lotul 1 Sibiu – Boița): calendarul de finalizare agreat cu constructorul prevedea anul 2022;
Autostrada A0 Sud: sectorul dintre DN5 și DN6 trebuie și el finalizat anul acesta;
Intersecțiile denivelate de pe Centura București: Domnești, Berceni, Olteniței;
Și variantele ocolitoare Timișoara, Satu Mare, Tg. Jiu, Tecuci.
Ar mai fi și alte proiecte, care cu niște efort ar putea fi terminate în 2022. Dar, ca să nu suprasolicit PSD-ul, mă opresc aici. Să NU finalizeze proiectele de mai sus înseamnă fie rea voință, fie pură incompetență din partea domnului Grindeanu.” a transmis pe pagina sa de Facebook, Cătălin Drulă.
De remarcat faptul că, fostul ministru nu face nicio referire la primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești (constructor Tirrena Scavi) singurul contract de drum de mare viteză în mod real în execuție și cu termen de finalizare 2022, tronsonul Chiribiș – Biharia, deși are termen 2022 este ca și reziliat. Totodată, cu un stadiu fizic de doar 46 % și mai ales cu o mobilizare care lasă de dorit, finalizarea Centurii Timișoara Sud (25 km) este încă nesigură.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: