Primii kilometri de drum expres din România se deschid circulației înaintea Sărbătorilor Pascale, a confirmat luni, pe șantierul UMB de la Balș, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Este vorba despre segmentul de aproape 19 kilometri dintre Robănești (Dolj) și Piatra Olt (jud. Olt) care include centura orașului Balș, practic, jumătate din lotul 2 Balș – Slatina (40 km).

În schimb, ministrul Grindeanu nu prezintă un calendar și pentru restul lotului 2, tronsonul cu Centura Slatina, condiționat de finalizarea podului feroviar de la Găneasa.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

„Lotul 1 din Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești va fi deschis înainte de Paște! Acest lot va rezolva inclusiv problema aglomerației din orașul Balș. În scut timp va fi deschis și lotul 2 al aceluiași Tronson, care va duce la eliminarea blocajelor din Slatina. Vorbim de 40 de km de drum modern de mare viteză. Acestea sunt rezultate obținute de constructori care iau în serios contractele”, a transmis Grindeanu luni, pe șantierul UMB de la Balș.

Fără bandă de urgență și cu viteză maximă limitată la doar 100 km/h

Cea mai importantă diferență între o autostradă și un Drum Expres este lipsa benzii de urgență. Drumul Expres are un spațiu tip acostament cu o lățime de aproximativ 2 metri, spre deosebire de 3,75 – 3,5 metri banda de urgență. De asemenea, banda de circulație este puțin mai îngustă la Drumul Expres (-25 cm), iar viteza este specifică unui Drum Național European, 100 km/h, deși în Parlament este depus un proiect de lege pentru creșterea vitezei, după cum Economedia a scris aici.