Primii kilometri de drum expres din România se deschid circulației înaintea Sărbătorilor Pascale, a confirmat luni, pe șantierul UMB de la Balș, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Este vorba despre segmentul de aproape 19 kilometri dintre Robănești (Dolj) și Piatra Olt (jud. Olt) care include centura orașului Balș, practic, jumătate din lotul 2 Balș – Slatina (40 km).

În schimb, ministrul Grindeanu nu prezintă un calendar și pentru restul lotului 2, tronsonul cu Centura Slatina, condiționat de finalizarea podului feroviar de la Găneasa.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

„Lotul 1 din Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești va fi deschis înainte de Paște! Acest lot va rezolva inclusiv problema aglomerației din orașul Balș. În scut timp va fi deschis și lotul 2 al aceluiași Tronson, care va duce la eliminarea blocajelor din Slatina. Vorbim de 40 de km de drum modern de mare viteză. Acestea sunt rezultate obținute de constructori care iau în serios contractele”, a transmis Grindeanu luni, pe șantierul UMB de la Balș.

Fără bandă de urgență și cu viteză maximă limitată la doar 100 km/h

Cea mai importantă diferență între o autostradă și un Drum Expres este lipsa benzii de urgență. Drumul Expres are un spațiu tip acostament cu o lățime de aproximativ 2 metri, spre deosebire de 3,75 – 3,5 metri banda de urgență. De asemenea, banda de circulație este puțin mai îngustă la Drumul Expres (-25 cm), iar viteza este specifică unui Drum Național European, 100 km/h, deși în Parlament este depus un proiect de lege pentru creșterea vitezei, după cum Economedia a scris aici.