Asocierea Search – Egis care proiectează Drumul Expres Tulcea – Constanța a fost convocată, din nou, la Ministerul Transporturilor pentru a „accelera” documentația tehnică (studiu de fezabilitate și proiect tehnic), a anunțat joi, 8 februarie, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. Proiectantul Drumului Expres Constanța – Tulcea „Dobrogea Expres” a dat explicații și în decembrie 2023 cu privire la întârzierile proiectului (detalii aici). În privința Drumului Expres Focșani – Brăila (78 km), unde proiectant este Acciona, Scrioșteanu estima lansarea în licitație pentru execuție în „aprilie – mai 2024”. Pentru Drumul Expres Brăila – Tulcea (60 km), Acciona (Spania) avea termen inițial de predare februarie 2022, dar după 7 acte adiționale CNAIR a aprobat o prelungire până în 8 decembrie 2024.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

UPDATE Compania Acciona, responsabilă pentru tronsonul Brăila-Tulcea, a transmis pentru Economedia că nu a fost convocată de Ministerul Transporturilor în legătură cu drumul expres Brăila-Tulcea-Constanța. De asemenea, compania transmite că „nu este sub nicio formă responsabilă pentru întârzierea de aproximativ 3 ani în implementarea proiectului Drum Expres Brăila-Tulcea”.

Știrea inițială

După cinci acte adiționale, asocierea Search – -Egis a primit o nouă prelungire pentru iunie 2024, practic întârzierea proiectului a depășit termenul inițial din contract. Astfel, documentația tehnică (studiu de fezabilitate și proiect tehnic) ar urma să fie predată în iunie 2024 cu 26 de luni mai târziu decât termenul inițial, aprilie 2022.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

„Săptămâna viitoare voi convoca, din nou, consultanții la minister pentru a analiza evoluția și pentru a stabili care sunt soluțiile și pașii următori, pentru a accelera și finaliza aceasta etapă”, a transmis Scrioșteanu, răspunzând unei întrebări pe Facebook.

Pe de altă parte, la Podul Brăila, WeBuild a reușit să demonteze (aproape) două din cele patru macarale de la pilonii pasajului operațiune pentru care a închis podul noaptea în perioada 17 iulie  – 30 noiembrie 2023.

Cele două macarale încă nedemontate se observă din cea mai recentă filmare publicată pe Canalul YouTube „Alain Legrand”:

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, denunța miercuri, 7 februarie, un nou „șantaj” al constructorului Podului peste Dunăre de la Brăila care ar întârzia intenționat deschiderea pasajului peste liniile CFR din zona municipiului Brăila, iar traficul în oraș este „dat peste cap”. Întrebat despre situația podului inaugurat în iulie 2023 la cel mai înalt nivel, dar nerecepționat nici până acum, ministrul Transporturilor a spus că a cerut CNAIR să rezolve situația mai ales că a primit sesizări de la Primarul Brăilei și de la Președintele Consiliului Județean.  La sfârșitul anului trecut Compania de Drumuri a penalizat Webuild cu 80 de milioane de lei pentru întârzieri și neconformități (detalii aici).

„Este absolut inadmisibil ce se întâmplă acum acolo. S-au terminat lucrările pe partea brăileană a malului Dunării, toată acea traversare peste linia de cale ferată, toate lucrările sunt finalizate. Compania cam refuză să facă notificarea. Traficul din Brăila este dat peste cap în acest moment, pentru că ei refuză să facă această notificare. Să ştiţi că eu înţeleg toate lucrurile care ţin de apărarea intereselor şi fiecare îşi apără interesele, dar asta până la a aduce disconfort cetăţenilor – şi colegii mei ştiu că le-am cerut să găsească rapid o rezolvare. Pe noi ne-au anunţat atât primarul Brăilei, cât şi preşedintele Consiliului Judeţean. În acest moment traficul este, în loc să ajute toată această investiţie de sute de milioane de euro, din cauza acestei lucrări până la urmă minore având în vedere partea cealaltă, s-a dat peste cap jumate din traficul din municipiul Brăila. Evident că în acest moment este o acţiune evident intenţionată din partea acestei companii, dar cu şantajul nu merge, cel puţin în ceea ce mă priveşte”, a declarat Sorin Grindeanu.