Drum Expres Brăila – Tulcea – Constanța: Ministerul Transporturilor convoacă, din nou, proiectanții pentru a „accelera” drumul mult întârziat / WeBuild a reușit să demonteze (aproape) 2 din cele 4 macarale la Podul Brăila

Pod Brăila 2 macarale

Asocierea Search – Egis care proiectează Drumul Expres Tulcea – Constanța a fost convocată, din nou, la Ministerul Transporturilor pentru a „accelera” documentația tehnică (studiu de fezabilitate și proiect tehnic), a anunțat joi, 8 februarie, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. Proiectantul Drumului Expres Constanța – Tulcea „Dobrogea Expres” a dat explicații și în decembrie 2023 cu privire la întârzierile proiectului (detalii aici). În privința Drumului Expres Focșani – Brăila (78 km), unde proiectant este Acciona, Scrioșteanu estima lansarea în licitație pentru execuție în „aprilie – mai 2024”. Pentru Drumul Expres Brăila – Tulcea (60 km), Acciona (Spania) avea termen inițial de predare februarie 2022, dar după 7 acte adiționale CNAIR a aprobat o prelungire până în 8 decembrie 2024.

UPDATE Compania Acciona, responsabilă pentru tronsonul Brăila-Tulcea, a transmis pentru Economedia că nu a fost convocată de Ministerul Transporturilor în legătură cu drumul expres Brăila-Tulcea-Constanța. De asemenea, compania transmite că „nu este sub nicio formă responsabilă pentru întârzierea de aproximativ 3 ani în implementarea proiectului Drum Expres Brăila-Tulcea”.

Știrea inițială

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

După cinci acte adiționale, asocierea Search – -Egis a primit o nouă prelungire pentru iunie 2024, practic întârzierea proiectului a depășit termenul inițial din contract. Astfel, documentația tehnică (studiu de fezabilitate și proiect tehnic) ar urma să fie predată în iunie 2024 cu 26 de luni mai târziu decât termenul inițial, aprilie 2022.

„Săptămâna viitoare voi convoca, din nou, consultanții la minister pentru a analiza evoluția și pentru a stabili care sunt soluțiile și pașii următori, pentru a accelera și finaliza aceasta etapă”, a transmis Scrioșteanu, răspunzând unei întrebări pe Facebook.

Pe de altă parte, la Podul Brăila, WeBuild a reușit să demonteze (aproape) două din cele patru macarale de la pilonii pasajului operațiune pentru care a închis podul noaptea în perioada 17 iulie  – 30 noiembrie 2023.

Cele două macarale încă nedemontate se observă din cea mai recentă filmare publicată pe Canalul YouTube „Alain Legrand”:

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, denunța miercuri, 7 februarie, un nou „șantaj” al constructorului Podului peste Dunăre de la Brăila care ar întârzia intenționat deschiderea pasajului peste liniile CFR din zona municipiului Brăila, iar traficul în oraș este „dat peste cap”. Întrebat despre situația podului inaugurat în iulie 2023 la cel mai înalt nivel, dar nerecepționat nici până acum, ministrul Transporturilor a spus că a cerut CNAIR să rezolve situația mai ales că a primit sesizări de la Primarul Brăilei și de la Președintele Consiliului Județean.  La sfârșitul anului trecut Compania de Drumuri a penalizat Webuild cu 80 de milioane de lei pentru întârzieri și neconformități (detalii aici).

„Este absolut inadmisibil ce se întâmplă acum acolo. S-au terminat lucrările pe partea brăileană a malului Dunării, toată acea traversare peste linia de cale ferată, toate lucrările sunt finalizate. Compania cam refuză să facă notificarea. Traficul din Brăila este dat peste cap în acest moment, pentru că ei refuză să facă această notificare. Să ştiţi că eu înţeleg toate lucrurile care ţin de apărarea intereselor şi fiecare îşi apără interesele, dar asta până la a aduce disconfort cetăţenilor – şi colegii mei ştiu că le-am cerut să găsească rapid o rezolvare. Pe noi ne-au anunţat atât primarul Brăilei, cât şi preşedintele Consiliului Judeţean. În acest moment traficul este, în loc să ajute toată această investiţie de sute de milioane de euro, din cauza acestei lucrări până la urmă minore având în vedere partea cealaltă, s-a dat peste cap jumate din traficul din municipiul Brăila. Evident că în acest moment este o acţiune evident intenţionată din partea acestei companii, dar cu şantajul nu merge, cel puţin în ceea ce mă priveşte”, a declarat Sorin Grindeanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. În loc de declarații în presa ar trebui sa pună pe blacklist Search care de fapt doar sug bani din buget. În mod clar e un nepotism la mijloc pentru care ei tot mai au studii.
    Deci corupție

  2. Iar Search?
    Firma asta fantoma s-a abonat la contractele cu statul?
    DNA ce zice?
    Daca nu-i trafic de influenta cat e spaga?😵

  3. Pentru o informare argumentată a cititorilor , o rog pe autoare să prezinte situația contractelor din ultimii 5 ani pentru Search Corporation și Egis , respectiv :
    – valoare;
    – termen inițial;
    – număr decalări ;
    – situația actuală ;
    – certificate emise de CNAIR .

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.