Drum Expres Craiova – Pitești: Ozaltin a început lucrările pentru finalizarea lotului 1 și promite că le termină până în decembrie 2024, înainte de termen

Drum-Expres-Lot-2-viteza-120 Sursa CNAIR

Constructorul Ozaltin (Turcia) a început lucrările pentru finalizarea primului lot al Drumului Expres Craiova – Pitești, lotul Craiova – Robănești fiind la aproape 60% execuție la rezilierea contractului cu Tirrena Scavi (decembrie 2022). Asocierea Ozaltin – Strade Bauuternehmung SRL are la dispoziție 15 luni pentru finalizarea lotului de 18 km, dar promite că va termina lucrările în decembrie 2024, înainte de termen. La intrarea în șantier, constructorul a mobilizat 200 de drumari și 100 de utilaje, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

„În luna decembrie a anului trecut am reziliat lucrările (n.r pe lotul 1) cu o firmă din Italia. Astăzi s-au reluat lucrările. peste 100 de utilaje și 200 de oameni sunt mobilizați de noul antreprenor, o asociere româno-turcă./Pe șantierul Tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești, au reînceput de astăzi lucrările pentru finalizarea construcției acestui ultim sector de drum pe care nu se lucra, la 10 luni după rezilierea contractului cu antreprenorul inițial. Nu sunt adeptul rezilierilor decât atunci când este foarte clar că este vina antreprenorului, reziliere care să ducă la scoaterea definitivă a acestuia de pe piața românească, astfel încât să nu mai obțină alte contracte și să nu mai blocheze alte șantiere. Au fost executate toate garanțiile aflate la dispoziția CNAIR, iar prejudiciul, penalitățile și dobânzile calculate se ridică la 752 milioane lei, aplicate societății cu care am reziliat contractul, iar faptul că am reușit în 10 luni să reluăm lucrările, este un avertisment pentru alți antreprenori care încă au metehne să tragă de timp și să întârzie. Astfel, constructorul actual a reluat activitatea în șantier de la stadiul de 57%, mobilizând încă de astăzi peste 100 utilaje și peste 200 oameni. Trebuie să finalizeze 17,7 km și 15 poduri și pasaje în termenul contractual este de 18 luni, dar noi vom sprijini constructorul în așa fel încât să își respecte angajamentul de a finaliza lucrările până la sfârșitul anului viitor. Valoarea contractului este de 439,29 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile”, a afirmat Ionel Scrioșteanu.

Constructorul Ozaltin este la prima lucrare pentru infrastructura mare în România, în prezent având în execuție modernizarea DN 6 Alexandria – Craiova, un tronson de aproape 50 de kilometri Roșiori – Caracal care ar fi trebuit terminat la sfârșitul anului, dar a primit o extensie pentru iulie 2024. Dacă Ozaltin reușește să termine lucrările pe Lotul 1, UMB pe Lotul 4 DEx12, iar Aktor pe Lotul 3 de pe Autostrada A0 București Sud, atunci la sfârșitul anului viitor s-ar putea circula fără întrerupere de la Craiova la București și până la Constanța așa cum a promis (inclusiv în 2022 pentru 2023) ministrul Sorin Grindeanu. UMB este la doar 30% pe lotul 4, dar la primăvară ar putea mobiliza resursele de pe Lotul 3.

Sursa CNAIR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *